حکومت نظامی، درگیری با HPG، بازداشت شهروندان و آتش سوزی در شرناخ

سرویس ترکیه - در پی اعلام حکومت نظامی در مناطق روستایی بیت الشباب شرناخ، درگیری های شدید بین نیروهای نظامی و HPG رخ داد.

به گزارش کردپرس، رسانه های کردستان ترکیه امروز از درگیری های شدید در مناطق مختلف در کردستان ترکیه از جمله مناطق روستایی بیت الشباب (نام کردی: ایلکه) در استان شرناخ خبر دادند. بنا بر این گزارش ها درگیری های نظامی همزمان با برقراری منع آمد و شد در این مناطق رخ داده است.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، پس از اعلام حکومت نظامی در مناطق روستایی رد دره، اوکوز بورون تپه، دره سیاه چشمه، و باللی دره در شرناخ از سوی استانداری، در تاریخ 29 جولای که قرار است تا چهارم آگوست ادامه پیدا کند، ساکنان این مناطق اجازه رفتن به تاکستان ها، باغ ها و مزارع خود را ندارند. همچنین چوپان ها از بردن حیوانات خود به مراتع و چراندن آنها منع شده اند.

در حالی که محاصره این مناطق از سوی نیروهای نظامی ادامه دارد، نیروهای نظامی از بامداد روز گذشته به خانه برخی از شهروندان هجوم برده اند. شهروندی به نام عزالدین جین در یکی از این حملات بازداشت شده است. در حمله به خانه های روستاییان درها و پنجره های خانه ها شکسته شدند و اشیای خانه ها به هم ریخته شدند. 

عزالدین جین که توسط نظامیان بازداشت شده بود، به مرکز فرماندهی لشکر 23 مرزی ژاندارمری شرناخ منتقل شده است. همچنین پرونده قضائی مربوط به این شهروند محرمانه اعلام شده است. همچنین نام شهروندان دیگری در این پرونده وجود دارد که گفته می شود برای ایراد توضیحات به فرماندهی ژاندارمری فراخوانده شده اند.

در جریان عملیات نظامی راه اندازی شده در دره بیتکار و دولاب تپه از توابع اولودره (نام کردی: قیلبان) درگیری های شدیدی میان نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK و نیروهای نظامی ترکیه رخ داده است. همچنین بنا بر گزارش اهالی این مناطق روستایی، بالگردهای نظامی مناطق جنگلی اولودره را آتش زدند و آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 2759028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha