تا پایان سال جاری میلادی به دلیل تعلیق صادرات نفت اقلیم کردستان،  170میلیون دلار ضررخواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شرکت نفت «جنل انرژی» از کاهش تولیدنفت خود به دلیل تعلیق صادرات نفت اقلیم کردستان و عدم دریافت مطالبات مالی خود ازدولت اقلیم خبرداد و اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی، 170میلیون دلار ضرر خواهد کرد.

 به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» بر اساس گزارش نیمه اول سال جاری که از سوی این شرکت در دوم اوت 2023 منتشرشده است بسته شدن خط لوله صادرات نفت اقلیم کردستان در 25 مارس سال جاری  و عدم پرداخت مطالبات مالی این شرکت از اربیل،  موجب شده است که میزان  فروش این شرکت به حداقل ممکن کاهش یابد.

به گزارش «جنل انرژی»، تصویب پیش نویس قانون بودجه عراق درماه ژوئن گذشته و تعیین سهم بودجه اقلیم کردستان و بهره برداری از درآمدهای نفتی به نحوی که دراین قانون آمده است، گام خوبی خواهد بود، لذا انتظار می رود که این شرکت 170 میلیون دلار تا پایان سال جاری به دلیل کمبود درآمد و عدم پرداخت حقوق ازسوی دولت اقلیم کردستان، زیان ببیند.

این شرکت درگزارش خود با بیان اینکه توقف صادرات نفت اقلیم کردستان، باعث کاهش میانگین تولید نفت این شرکت در شش ماهه نخست سال جاری به میزان 13 میلیون و 440 هزار بشکه در روز شده است، تاکید کرده است که این شرکت به دلیل شرایط پیش آمده مجبور به متوقف کردن عملیات توسعه میدان «سارتا»در استان اربیل شده است.

این شرکت همچنین تاکیدکرد که حجم سرمایه‌گذاری‌های خود را در سال جاری به حدود 70 میلیون دلار که حدود دو سوم آن را هزینه کرده است، کاهش خواهد داد و نمی‌تواند برنامه‌ای را که در ابتدای امسال برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته بود، اجرا کند.

کد خبر 2759070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha