آموزش ۷ هزار دانش آموز کردستانی در طرح داناب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: امسال بیش از ۷ هزار دانش آموز استان در قالب طرح داناب (طرح ملی دانش آموزی نجات آب) و در رابطه با حفاظت و صیانت از منابع آبی، آموزش دیدند.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد گفت: این تعداد دانش آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم به ۲ صورت حضوری و غیرحضوری، با چالش های آب و استفاده صحیح از این مایع حیاتی آشنا شدند.

وی اظهار کرد: قرار است در سال تحصیلی جدید نیز ۷۰ هزار دانش آموز از آموزش های لحاظ شده در طرح داناب بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به اینکه طرح داناب از سال ۱۳۹۷ در مدارس متوسطه استان آغاز شد، افزود: این طرح جزو برنامه های ۱۱ گانه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای است که تاثیر بسیار خوبی هم در آگاه سازی دانش آموزان (به ویژه خانواده های کشاورز) و ایجاد حساسیت در آنان نسبت به استفاده صحیح از آب داشته است.

آریانژاد به استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی در دشت های شرقی استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت نگران کننده مناطق شرقی استان از لحاظ کاهش منابع آبی زیرزمینی، این طرح به صورت پایلوت در قروه و دهگلان آغاز شد.

وی یادآور شد: بر اساس ارزیابی به عمل آمده از سوی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، شرکت آب منطقه ای کردستان حائز رتبه برتر در اجرای موفق طرح دانش آموزی داناب و گسترش سواد آبی در کشور شد.

کد خبر 2761989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha