استاندار کردستان: با انباشتگی مسئله در استان مواجهه هستیم

استاندار کردستان با اشاره به توجه جدی دولت به استان، گفت: در استان با انباشتگی مسئله مواجهه هستیم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: کارهایی در استان باید در دولت های قبل انجام می شد که نشده و این مسئله باعث افزایش انباشت مسایل شده و به همین دلیل نیاز به کار جدی و جهادی در استان داریم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم وقتی کار را شروع کردیم قدری سخت به نظر می رسید که بتوان پروژه های نیمه کاره را کامل کرد، از جمله همین پروژه راه آهن که در دولت قبل جشنی هم به عنوان افتتاح برای آن گرفته شده بود، گفت: خوشبختانه در سفر اول جنابعالی هدفگذاری برای تکمیل این پروژه ها انجام شد و اکنون این پروژه و پروژه فرودگاه سقز و ... به بهره برداری رسید.

وی افرود: ۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر اول رییس جمهور به استان پرداخت شده که میزان تخصیصی بالاتر از سرانه است و نشان دهنده توجه دولت به استان است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در دولت سیزدهم مرز باشماق به عنوان محل تردد زوار مصوب شد، اظهار کرد: علاوه بر اثرات معنوی و تقریبی این مصوبه اثراث زیرساختی هم داشت که کاهش رتبه از نظر حوادث جاده ای در استان از جمله این اثرات است.

زارعی کوشا با بیان اینکه علاوه بر مسایل اقتصادی توجه به فرهنگ و هنر به عنوان مزیت مهم استان هم مورد توجه است، ادامه داد: در استان در ۲ سال گذشته علاوه بر کارهای عمرانی توجه به فرهنگ و هنر به عنوان مزیت اصلی قرار گرفته است.

کد خبر 2762793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha