۲۲ هزار مترمربع به فضاهای ورزشی کردستان افزوده شد

استاندار کردستان با اظهار خرسندی از اجرای نهضت ارتقای فضاهای ورزشی در مدارس، گفت: افزایش ۲۲ هزار مترمربعی فضای ورزشی در مدارس کردستان در قالب طرح شهید سلیمانی طی یک سال و نیم گذشته حاکی از پیشرفت قابل ملاحظه ای در این حوزه است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، با تاکید بر ارتقای هویت ملی و برنامه های فرهنگی با توجه به ظرفیت های بالای کردستان، گفت: در برنامه های محتوایی اثرگذاری برنامه ها مهم است، لذا صرف برگزاری یک برنامه، رفع تکلیف و پرداختن به ظواهر و حواشی، کفایت نمی کند.

وی اظهار کرد: کردستان با پیشینه خوب و ظرفیت بالا در برگزاری برنامه های فرهنگی، جشنواره ها و گردهمایی های ملی و مذهبی همواره می تواند پیش قراول باشد.

استاندار کردستان خطاب به مسئولین در مجموعه آموزشی استان با بیان اینکه موضوع ارتقای هویت ملی در مدارس باید جمع سپاری شود، افزود: فضا برای دانش آموزان فراهم شود تا آنان با مولفه های هویتی ارتباط برقرارکنند و در این راستا ضرورت دارد مجموعه فرهنگیان و قشر دانشگاهی پای کار بیایند.

زارعی کوشا با اشاره به شکاف بین نسلی ناشی از تفاوت نسل ها، ادامه داد: نسل بعد از ما با فضای تکنولوژی مواجه است و با دهه قبل از خود فاصله دارد.

وی در رابطه با ارتقای هویت ملی، سپهر عمومی جامعه را مهم بیان کرد و یادآور شد: باید زمینه ای برای دانش آموزان فراهم شود تا با مولفه های هویتی ارتباط برقرار کنند.

استاندار کردستان با اظهار خرسندی از اجرای نهضت ارتقای فضاهای ورزشی در مدارس، بیان کرد: افزایش ۲۲هزار متر مربع فضای ورزشی در مدارس کردستان در قالب طرح شهید سلیمانی طی یک سال و نیم حاکی از پیشرفت قابل ملاحظه ای در این حوزه است و از همه کسانی که در تحقق این طرح نقش داشته اند،  قدردانی می کنیم.

زارعی کوشا تلفیق سنت با المان ها و نمادهای بومی را بسیار مهم دانست و گفت: هدف ما از برگزاری جشنواره ها و جشن های ملی و مذهبی فقط کار شکلی و انجام یک مراسم نیست بلکه می خواهیم با برگزاری جشنواره ها اصالت و ظرفیت استان را معرفی نماییم. به عنوان مثال با برگزاری «موسیقی سنه» برای اقوام ایرانی اعلام کنیم که مردم سنندج یکی از اصیل ترین و اولین اقوام ایرانی هستند.

کد خبر 2763015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha