کاهش 50 درصدی فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه/روس ها و ایرانی ها در صدر خریداران ملک در ترکیه

سرویس ترکیه - فروش خانه به اتباع خارجی در ژانویه نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش 50.5 درصدی رو به رو شد. 

به گزارش کردپرس، سازمان آمار ترکیه اعلام کرد که میزان فروش خانه به اتباع خارجی در ماه ژانویه 2024 نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش 50.5 درصدی به 2 هزار و 61 واحد نزول کرده است.

بر این اساس سهم اتباع خارجی در روند فروش خانه در ترکیه در سطح 2.5 درصد قرار گرفت.

به نوشته آناتولی، بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان آمار ترکیه، در ماه ژانویه شهروندان روسیه با خرید 555 مسکن در جایگاه نخست اتباع خارجی در زمینه خرید ملک قرار گرفتند. ایرانی‌ها هم با 208 خانه پس از شهروندان روسیه در جایگاه دوم قرار گرفتند.

کاهش 50 درصدی فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه/روس ها و ایرانی ها در صدر خریداران ملک در ترکیه

اتباع اوکراینی با 127 خانه، شهروندان عراق و قزاقستان هر یک با 99 خانه به ترتیب پس از شهروندان ایران قرار گرفتند.

آنتالیا با 747 خانه بیشترین فروش را در بین شهرهای ترکیه برای اتباع خارجی داشته است.

استانبول و مرسین هم به ترتیب با 710 و 211 مسکن پس از آنتالیا قرار گرفتند.

گفتنی است، در ماه های اخیر اداره مهاجرت ترکیه بسیاری از اتباع خارجی مقیم این کشور را که با کارت اقامت موقت از قبیل اقامت های توریستی و پناهجویی در این کشور ساکن بودند، از کشور اخراج کرد. این یکی از قول هایی بود که هم ائتلاف اپوزیسیون ترکیه و هم ائتلاف حاکم این کشور پیش از انتخابات ماه می به مردم داده بودند. تبلیغات ضد خارجی ها و خریداران ملک خارجی در ماه های پیش از انتخابات، همچنین شرایط بد اقتصادی در ترکیه، بالا بودن تورم و عدم ثبات اقتصادی، باعث شده است تا خریداران ملک به فکر خریدن عرصه در کشورهای دیگر منطقه بیافتند.

در ماه های اخیر، بسیاری از افرادی که اقامت آنها تمدید نشده و از سوی اداره مهاجرت زمان چند روزه ای برای خروج از این کشور داشتند نیز مجبور شده اند، خانه های خود را زیر قیمت قانونی به فروش رسانده و از کشور خارج شوند. 

کد خبر 2767043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha