مقدار تولید، توزیع و صادرات برق اقلیم کردستان در سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۳

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رسانه خبری دراو میدیا با انتشار گزارش کوتاهی به مقدار تولید برق نیروگاههای اقلیم کردستان از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ و همچنین مقدار توزیع داخلی و خارجی(اقلیم کردستان و عراق) آن پرداخته است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری دراو میدیا، انرژی تولید داخلی برق و توزیع آن به شبکه میهنی اقلیم کردستان و عراق برای سالهای ۲۰۲۰-۲۰۲۳ به شرح زیر است:

  • در سال ۲۰۲۳ جمع کل تولید برق نیروگاههای اقلیم کردستان  به ۳۴۶۸ مگاوات رسیده است بالاترین سطح تولید برق مربوط به ماه فوریه بوده است که این مقدار آن به ۳۸۶۹ مگاوات رسیده است و پایین ترین سطح نیز به ماه نوامبر این سال با مقدار ۳۰۴۵ مگاوات مربوط می‌شد.
  • تولید انرژی برق در اقلیم کردستان در سال ۲۰۲۳ مقدار ۷۸۲ مگاوات آن معادل ۲۲% به عراق ارسال شده است و مقدار ۲۷۰۴ مگاوات آن نیز معادل ۷۸% وارد شبکه برق میهنی اقلیم کردستان شده است.
  • در سال ۲۰۲۰ مقدار کل تولید انرژی برق ۳۰۶۸ مگاوات بود در سال ۲۰۲۱ این مقدار به ۳۳۷۳ مگاوات رسید در سال ۲۰۲۲ این مقدار ۳۳۰۴ مگاوات و در سال ۲۰۲۳ شامل ۳۴۸۶ مگاوات بود.
  • در سال ۲۰۲۰ جمع کل توزیع انرژی برق به شبکه ملی برق عراق ۲۶۸ مگاوات بود اما در سال ۲۰۲۳ به ۷۸۲ مگاوات رسید یعنی ۵۱۴ مگاوات معادل ۱۹۲% افزایش داشته است.

کد خبر 2768202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha