اولین ائتلاف انتخاباتی به نام «همپیمانی کردستانی» باحضور سه حزب

سرویس عراق و اقلیم کردستان- حزب شیوعی، حزب زحمتکشان کردستان و حزب سوسیال دمکرات ائتلاف «همپیمانی کردستانی» را به ریاست محمد حاجی محمود تشکیل خواهند داد.

به گزارش کردپرس به نقل از دراو میدیا، حزب شیوعی کردستان، حزب زحمتکشان و حزب سوسیال دمکرات کردستان در حال گفتگو و مذاکره برای تشکیل ائتلاف و شرکت در ششمین دوره پارلمان کردستان هستند.

بر اساس بررسی های انجام شده توسط رسانه خبری (دراو میدیا) سه حزب مذکور برای تشکیل ائتلافی به نام (همپیمانی کردستانی) به توافق رسیدند و رهبر این ائتلاف نیز محمد حاجی محمود خواهد بود.

در انتخابات دوره پنجم پارلمان کردستان که در سال 2018 برگزار شد:

حزب سوسیال دمکرات کردستان در انتخابات دور قبل ائتلافی بین (حزب سوسیالیست، حزب کارگران و زحمت کشان کردستان و اتحاد ملی) به نام لیست (سەردەم) تشکیل داد که (15434) رای کسب کرد، عبدالله حاجی محمود نماینده پارلمان کردستان شد، سپس عبدالله حاجی محمود وزیر شهدا و باپیر کامه لا نماینده پارلمان شدند.

حزب شیوعی کردستان با لیست (آزادی) شرکت کرد، (8063) رای به دست آورد و یک کرسی پارلمان را برای (محی الدین حسن) به دست آورد.

تمرکز آنها بر این که است که با هم و با یک ائتلاف، بتوانند دو کرسی پارلمان را کسب کنند، یک کرسی در سلیمانیه برای حزب سوسیال دمکرات و یک کس دیگر در اربیل برای حزب شیوعی.

تاریخ 2024/3/14 آخرین مهلت ثبت نام ائتلاف ها برای ششمین دوره پارلمان کردستان بود.

کد خبر 2768217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha