معلمان معترض:به هیچ عنوان کار با طرح «حساب من» را نمی‌پذیریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ کمیته حمایت از معلمان و کارمندان معترض اقلیم کردستان از دولت عراق خواستند طرح ملی کردن تنها از سوی دولت عراق اجرا شود و تاکید کردند که به هیچ عنوان اجرای طرح «حساب من» را نمی‌پذیرند و از فردا جمع‌آری طومار امضاء را بر علیه این طرح آغاز خواهند کرد تا این طومار را به دادگاه فدرال ارائه دهند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، کمیته حمایت از معلمان معترض روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پیامی را به دو زبان عربی و کردی خطاب به پارلمان کردستان، نخست وزیر و وزیر اقتصاد و دارایی و دادگاه فدرال ارائه داد.

در این پیام آمده است در روزهای آینده خواهید دید که برخی از سیاستمداران دارای منصب در عراق با احزابی از اقلیم کردستان که در حق همه ظلم کرده‌اند برای متعاقد کردن همه در خصوص ایجاد حساب کارمندان بی درآمد و احکام دادگاه فدرال تبانی کرده‌اند و همچنین احساس می‌کنیم حرکات ناآشنا و عجیبی در راستای عدم اجرای احکام دادگاه فدرال به چشم می‌خورد.

این کمیته افزود: به این منظور داد خود را به نزد افراد با وجدان در مجلس عراق می‌بریم که به احزابی و اشخاصی که بر علیه عراق و قوانین اساسی آن عمل می‌کنند و در تلاش هستند تا جایگاه دادگاه فدرال را خدشەدار کنند و به تصمیمات آن بی احترامی کنند.

همچنین این کمیته از نخست وزیر عراق و وزیر اقتصاد و دارایی عراق خواست تنها در بانکهای عراقی روند ملی کردن حقوق را انجام گیرد زیرا آنها هیچگونه اعتمادی به بانکهای خصوصی احزاب اقلیم کردستان ندارند و اعلام کردند اینها قهرمان غارت حقوقهای ما بودند و نمی‌خواهیم این افراد دزد و غارتگر یکبار دیگر در نحوه پرداخت حقوقهای ما نقش داشته باشند حتی زیربار نقش اندک آنها نیز نخواهیم رفت و به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد که طرح «حساب من» اجرا شود و در نزدیکترین زمان ممکن اقدام برای جمع‌آوری طومار امضاء برعلیه این اقدام را آغاز خواهیم کرد.

در این کنگره مطبوعاتی یکی از نمایندگان معترض اعلام کرد از فردا در همه شهرهای اقلیم کردستان چادرهای اعتراضی برپا خواهیم کرد و شروع به جمع‌آوری امضاء می‌کنیم و عملا این امضاها را به دیوان فدرال عراق به منظور  انجام اقدامات لازم با بانکهای عراقی ارائه خواهیم داد و به هر نحوی طرح «حساب من» را رد می‌کنیم.

کد خبر 2768693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha