اظهارات رئیس دادگاه فدر ال عراق در خصوص حقوق کارمندان و قانون انتخابات اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس دادگاه فدرال عراق اعلام کرد آنها طبق مفاد قانون اساسی حکم خود را در خصوص ملی کردن حقوق کارمندان (توطین) و همچنین قانون انتخابات اقلیم کردستان صادر کرده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، در بیانیه دادگاه عالی فدرال عراق آمده است «جاسم محمد عبود» رئیس این دادگاه با «تیلا تار» سفیر دولت مجارستان دیدار کرد و تصمیمات اخیر دادگاه فدرال را درباره حقوق کارمندان و بازنشستگان و همه کارمندان دستگاههای دولتی اقلیم کردستان برای هیئت مهمان تشریح کرد.

جاسم محمد عبود اعلام کرد قانون اساسی سال ۲۰۰۵  جمهوری عراق مبانی حقوق و اصول آزدیهای مردم عراق را که عامل تحقق حقوق و آزادیهای ملت عراق می‌باشند را تعریف کرده است مهمترین این اصول  برابری است که بر اساس اصل ماده ۱۴ قانون اساسی در خصوص حقوق کارمندان اقلیم کردستان تصمیم گرفته است.

وی افزود: انتقال مسالمت آمیز قدرت بر اساس ماده ۶ قانون اساسی است که فرصتهای برابری بر اساس مفاد ماده ۱۶ برای تاسیس حزب فراهم می‌کند.

رئیس دادگاه فدرال همچنین افزود: نظام دمکراسی در عراق نیازمند نهاد قانون اساسی همراه با نظام انتخاباتی مناسب و وجود یک قانون انتخاباتی عادلانه و یک کمیسیون مستقل انتخاباتی با عنایت به مفاد ماده ۱۱۰ قانون اساسی و ماده ۱۱۷ آن در خصوص الحاق قانونی اساسی جمهوری عراق در اقلیم کردستان و اختیارات آن مانند یک اقلیم فدرالی است.

کد خبر 2769490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha