بشار اسد از دیدار مقامات سوری و آمریکایی خبر داد

سرویس سوریه - «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد که آنها هر از گاهی با مقامات آمریکایی دیدار می‌کنند اگرچه این دیدارها نتایجی را به دنبال نداشته‌اند.

به گزارش کردپرس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه‌ای که هفته گذشته در شبکه دولتی روسیه ۱ پخش شد، اعلام کرد که آنها هر از گاهی با ایالات متحده دیدار می‌کنند اگرچه این دیدارها نتایجی را به دنبال نداشته‌اند.

به نوشته اندیپندنت ترکی، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفتگو با «اینال آردزینبا» وزیر امور خارجه آبخازیا که در شبکه دولتی روسیه ۱ پخش شد، اظهار داشت که در چارچوب جستجوی یک ابتکار عمل پس از بحران بیش از ۱۰ سال سوریه، هر از گاهی با نمایندگان واشنگتن دیدار می‌کنند.

«آردزینبا» وزیر امور خارجه آبخازیا با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در برنامه‌ای در تلویزیون دولتی روسیه گفتگو کرد.

«بشار اسد» در این گفتگو به این مسئله اشاره کرد که آمریکا در حال حاضر به طور غیرقانونی بخشی از خاک سوریه را اشغال می‌کند، از تروریسم حمایت مالی می‌کند و از رژیم صهیونیستی که خاک سوریه را اشغال کرده نیز حمایت می‌کند. با این وجود هر از چند گاهی مقامات سوریه با آمریکایی‌ها ملاقات می‌کنند.»

بشار اسد در ادامه گفت که اگرچه این دیدارها انجام می‌شود اما تا زمانی که آمریکایی‌ها کاری نکنند که احساس کنیم یک کشور هستیم، این دیدارها نتایجی را به دنبال نخواهند داشت.

اسد که جزئیات بیشتری در مورد اینکه چه کسانی در مذاکرات شرکت کرده‌اند و چه مواردی را مورد بحث قرار داده اند، ارائه نکرد، در پاسخ به این سوال وزیر امور خارجه آبخازیا که آیا امکان برقراری مجدد گفتگو با غرب وجود دارد؟ گفت: «امید همیشه وجود دارد، حتی زمانی که می‌دانیم هیچ نتیجه‌ای برای تلاش ما وجود نخواهد داشت. سیاست هنر انجام دادن غیرممکن‌ است. با وجود افکار بدی که نسبت به آمریکایی‌ها داریم، باید تلاش کنیم و به آنها توضیح دهیم که از حق خود نمی‌گذریم. ما فقط بر اساس برابری با آنها همکاری خواهیم کرد.»

کد خبر 2769632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha