مسعود بارزانی: بدون حضور اقلیت‌ها حاضر به شرکت در انتخابات نیستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان روز پنجشنبه 2024/4/25 در صلاح‌الدین اربیل از پاتریارک مارآوای سوم، پاتریارک کلیسای شرق آشوری در جهان و اسقف‌های جامعه‌ی مقدس پذیرایی کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، برطبق بیانیه‌ی ستاد بارزانی، در این دیدر پاتریارک مارآوای سوم از نقش مسعود بارزانی در حمایت از اقلیت‌های مذهبی اقلیم کردستان و عراق قدردانی کرد و از مسعود بارزانی برای افتتاح مرکز اصلی پاتریارک در اربیل که اشاره به پایبندی اقلیم کردستان به همزیستی ادیان است، تشکر کرد و همچنین از موضع مسعود بارزانی در قبال تصمیم غیرقانونی دادگاه فدرال مبنی بر حذف کرسی‌های مخصوص اقلیت‌ها در پارلمان کردستان تشکر کرد و گفت: موضع مسعود بارزانی نشانه‌ی نگاه انسان دوستانه و نگرانی و وفاداری به همزیستی و وحدت در اقلیم کردستان و عراق است.

در این بیانیه آمده است: بارزانی وجود فرهنگ همزیستی در کردستان را افتخار بزرگی توصیف کرد تأکید کرد که با هر وسیله‌ای از این فرهنگ محافظت کرد و آن را گسترش می‌دهیم.

مسعود بارزانی گفت: ما بدون اصلاح این اشتباه و بدون مشارکت اقلیت‌ها حاضر به شرکت در انتخابات نیستیم زیرا محرومیت اقلیت‌ها، حمله به ارزش‌های تاریخی مردم ماست.

کد خبر 2769759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha