استرداد 30000  جنگجو و وابستگان داعش از سوی کردهای سوریه

سرویس جهان-یکی از مقامات کرد سوریه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است از حدود 73000 جنگجوی غیرسوری داعش و وابستگان آنها که در بازداشت کردهای سوریه هستند، حدود 30000 از آنها به کشورهای مختلف تحویل داده شده اند.

به گزارش کردپرس، شیخموس احمد، از مسئولان کمپ های تحت کنترل نیروهای کرد سوریه که جنگجویان داعشی و خانواده های آنها در این کمپها نگهداری می شوند، از استرداد تعداد قابل توجهی از این افراد به کشورهای مختلف خبر داد.

او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است از حدود 73000 وابسته داعشی که در این کمپها به سر می برند حدود 30000 تن از آنها به کشورهای متبوعشان باز گردانده شده اند و جمعیت آنها در این کمپها در حال حاضر حدود 43000 نفر است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مقامات کرد سوریه امروز 50 زن و کودک وابسته به داعش را که تبعه تاجیکستان هستند، به این کشور تحویل داده است.

صلیب سرخ سوریه گفته است 50 شهروند تاجیکی به هیئتی از تاجیکستان تحویل داده شده و از طریق فرودگاه قامیشلی روانه این کشور شدند.

مقامات کرد سوریه بارها از 56 کشور جهان خواسته اند اتباع خود را که از سال 2014 به داعش در سوریه گرویده و توسط نیروهای کرد بازداشت شده اند، از منطقه تحت کنترل کردها خارج کنند.

کد خبر 2769769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha