تعیین تکلیف پرونده های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است

رئیس کل دادگستری کردستان خطاب به روسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده های محکومین به قصاص تاکید کرد و گفت: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان های حوزه های تابعه قضایی کردستان، گفت: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و درخواست های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: مسئولان قضایی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: سند تحول قضایی و اجرای برنامه های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضایی تاکید کرد و ادامه داد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حجت الاسلام حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده های محکومین به قصاص تاکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

وی بیان کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی تاکید کرد و گفت: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و به صورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواست های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

کد خبر 2769771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha