مهاباد رتبه چهاردهم سرانه‌ فضای ورزشی آذربایجان غربی را دارد

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: هم اکنون سرانه‌ فضای ورزشی در این شهرستان ۳۵ سانتی‌مترمربع بوده و این شهرستان در جایگاه چهاردهم آذربایجان غربی قرار دارد.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ کیوان خوشبخت روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فضاهای ورزشی به ۲ بخش روباز و پوشیده تقسیم می شود و طبق قانون باید ۵۰ درصد از فضای ورزشی هر شهرستان توسط اداره ورش و جوانان و مابقی آن توسط سایر ارگان ها و نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور احداث شود.

او اضافه کرد: ارتقای سرانه فضای ورزشی تنها از عهده این اداره خارج است و باید سایر ارگان ها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و اداره ورزش و جوانان تنها در اماکنی می تواند سرمایه گذاری کند که مالکیت آن در اختیار این اداره باشد.

در طرح تفصیلی جدید مهاباد ٢ فضای ورزشی تعبیه شده است

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: در طرح تفصیلی جدید این شهر، ۲ فضای بزرگ در محله تپه هما و بلوار پرستار به عنوان فضای ورزشی در نظر گرفته شده است که می تواند در ارتقای شاخص فضای ورزشی این شهرستان بسیار موثر باشد.

او با اشاره به مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد نیز اظهار کرد: این سفر ۲ مصوبه ورزشی شامل احداث سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی داشت که هر ۲ طرح در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد افزود: هم اکنون سه چمن مصنوعی در مناطق روستایی و در روستاهای آزاد، حاجی آلی کند و کولتپه در دست احداث است و بیش از هفت هزار مترمربع چمن مصنوعی برای روستاهای برده رشان واقع در بخش مرکزی و روستاهای شهر خلیفان تامین شده است. اعتبار خرید چمن مصنوعی از محل سه درصد درآمدهای نفتی و قراردادهای بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت در راستای حمایت از مناطق محروم تامین شده است.

رییس برخی هیئت های ورزشی مهاباد بیش از ۲۰ سال است عوض نشده اند

خوشبخت در خصوص عدم فعال بودن برخی هیات های ورزشی در مهاباد نیز اظهار کرد: انتخاب روسای هیات های ورزشی در فدراسیون و مراکز استانی انتخابی است اما در شهرستان های انتصابی است و زمان مشخصی برای فعال شدن هیات های غیرفعال داده شده است.

او در پایان بیان کرد: روسای هیات های ورزشی تنها می توانند در یک دوره چهارساله رییس هیات باشند اما برخی هیات های ورزشی در مهاباد بیش از ۲۰ سال است عوض نشدند و این امر می تواند به زیان یک هیات ورزشی باشد.

کد خبر 2770015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha