۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
دیدار رؤسای دم پارتی با اوزگور اوزل 

سرویس ترکیه - رؤسای مشترک دم پارتی با رفتن به ساختمان CHP با اوزگور اوزل رهبر این حزب دیدار کردند.

به گزارش کردپرس، هیأتی متشکل از تونجر بکرهان و تولای حاتم اوغولاری رؤسای مشترک حزب برابری و دموکراسی خلق ها (DEM/دم پارتی) و  اوزلم گوندوز رئیس مشترک کمیسیون رابطه با سازمان های غیر دولتی و احزاب سیاسی، با رفتن به ساختمان حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با اوزگور اوزل رهبر این حزب، سلین سایک بوکه دبیر کل حزب و غمزه تاشچی یر معاون رئیس CHP دیدار و گفتگو کردند. 

این دیدار بیش از 3 ساعت به طول انجامید.

دیدار رؤسای دم پارتی با اوزگور اوزل 

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از این دیدار، اوزگور اوزل گفت: «در این بازدید، نتایج انتخابات را به تفصیل ارزیابی کردیم. بدون شک برای همه سیاستمداران و همه احزاب سیاسی مهم است که پیام های نا نوشته توسط رای دهندگان را به درستی رمزگشایی کنند تا بر اساس آن سیاست های جدیدی ارائه کنند. از این نظر، تأثیر نتایج انتخابات شهرداری ها بر انتخابات عمومی، مشکلات و بحران هایی که در دموکراسی ترکیه تجربه می کنیم و موضوعات سیاسی روز ترکیه در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.»

تونجر بکرهان نیز در سخنانی پس از اوزگور اوزل با تاکید بر اهمیت مسئولیت پذیری احزاب اپوزیسیون ترکیه در دوران جدید، گفت: «در ترکیه مشکلات جدی در زمینه دموکراسی و آزادی وجود دارد. هنوز هم اراده سیاسی آشکار شده در نتایج انتخابات پذیرفته نمی شود. این ها دلایلی است که به خاطر آن احزاب سیاسی اپوزیسیون باید در کنار هم قرار گیرند. این مسائل باید حل شوند. این یکی از وظایف اصلی اپوزیسیون است. در روزهای آینده بیشتر به عنوان اپوزیسیون گرد هم خواهیم آمد. ما تلاش خواهیم کرد تا مسائل را از طریق گفتگو و مذاکره حل کنیم.»

دیدار رؤسای دم پارتی با اوزگور اوزل 

او با بیان این که مردم در نتایج انتخابات پیام خود را به احزاب داده اند گفت: «نهاد سیاسی باید در حل مسائل نقش داشته و مسئولیت پذیر باشد. البته حزب جمهوری خواه خلق نیز در این زمینه وظایف بزرگی دارد.»

او افزود: «سیاست های اعمال شده (از سوی احزاب حاکم) در ترکیه تاکنون بحرانی عمیق ایجاد کرده است. وجود پرونده گزی، پرونده کوبانی، سیاست های سرکوبگرانه، مشکلات در قوه قضائیه و اقتصاد همه نشان می دهد که ما در وضعیت خوبی به سر نمی بریم. در دوره آتی با سایر احزاب سیاسی به ویژه CHP گرد هم خواهیم آمد و در مورد حل این مسائل تبادل نظر خواهیم کرد. اپوزیسیون باید شجاعانه تر، جسورتر و مسئولیت پذیرتر رفتار کند.»

کد خبر 2770139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha