همه احزاب کرد عراق موافق صلح ترکیه و پ.ک.ک هستند

سرویس جهان- دو سیاستمدار اروپایی که به همراه نماینده کنگره میهنی کرد به اقلیم کردستان عراق سفر کرده اند، می گویند همه احزاب کرد عراق موافق ازسرگیری و به نتیجه رسیدن روند صلح میان ترکیه و پ.ک.ک هستند.

به گزارش کردپرس، یورگن کلوت، سیاستمدار آلمانی و اوگموندر یوناسون، سیاستمدار ایسلندی از دیدار با احزاب کرد عراقی به پیشنهاد کنگره میهنی کرد در اروپا خبر دادند. آنها می گویند در دیدار با رهبران سیاسی کرد عراق موضع آنها درباره ازسرگیری و به نتیجه رساندن روند صلح میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک را جویا شده اند.

این دو سیاستمدار اروپایی در گزارش خود تاکید کرده اند، با وجود این که اختلافاتی میان احزاب کرد عراقی وجود دارد اما همه آنها موافق ازسرگیری گفتگوها میان دولت ترکیه و پ.ک.ک برای رسیدن به صلح پایدار هستند. بر اساس گزارش این دو ساستمدار اروپایی، تقریبا همه احزاب کرد عراقی به نقش عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک در مذاکرات صلح واقف بوده و خواستار آزادی او همه همه زندانیان سیاسی و فعالان رسانه ای کرد در ترکیه هستند.

آنها درباره موضع دو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان عراق درباره مواضع تهاجمی ترکیه نسبت به پ.ک.ک و پاسخ متقابل پ.ک.ک به این حملات، بویژه در خاک اقلیم کردستان گفته اند این دو حزب حاکم به خاطر حفظ ثبات اقتصادی این منطقه موافق تشدید تقابل با ترکیه نیستند.

کد خبر 2770152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha