در صورت تاخیر در روند پرداخت حقوق کارکنان اقلیم، معترضین به خیابانها خواهند آمد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سامان علی، رئیس کمیته اعتراضات مردمی در اقلیم کردستان به اربیل هشدار داد که در صورت  تاخیر در روند پرداخت حقوق کارکنان اقلیم و پرداخت نشدن حقوقها توسط بانکهای دولت فدرال، معترضین به خیابانها خواهند آمد و خیابانها را خواهند بست.

به گزارش کردپرس، سامان علی، رئیس کمیته اعتراضات مردمی در اقلیم کردستان در گفتگو با خبرگزاری  «العهد نیوز» گفت: همه در اقلیم کردستان به خوبی می دانند که دلیل تاخیر در روند پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان، تعلل  وکارشکنی اربیل در اجرای احکام دادگاه عالی فدرال در خصوص پرداخت حقوق ها توسط بغداد است.

وی افزود: دولت اقلیم کردستان همچنان به انواع ترفندها و حیله گری ها برای بازیچه قراردادن مسئله حقوق کارکنانش دست می زند.

سامان علی با این توضیح که دولت اقلیم کردستان سیاست گرسنه سازی  را علیه شهروندان کُرد درپیش گرفته است، زیرا مسئولان حزب دمکرات کردستان از افرادتحصیلکرده نفرت دارند، خاطرنشان کرد: در ماه گذشته میلادی مجموع حقوق‌ کارکنان اقلیم کردستان بالغ  بر ۹۱۳ میلیارد دینار بوده است و در ماه جاری این مبلغ حدود 57 میلیارد دینار افزایش یافته است، بدون اینکه اربیل دلیل این افزایش را توضیح دهد.

وی برحمایت کمیته اعتراضات مردمی اقلیم کردستان از پرداخت حقوق کارکنان اقلیم در بانک های الرافدین و الرشید عراق تاکید کرد.

کد خبر 2770189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha