روند صعودی خشکسالی در قروه ادامه دارد

سرویس کردستان-گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی نشان می دهد مه شهرستان قروه همچنان بالاترین میزان درصد مساحت تحت تأثیر خشکسالی را در کردستان دارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، براساس گزارش مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی علیرغم بارندگی های مناسب در این سال آبی اما شهرستان قروه همچنان بالاترین میزان درصد مساحت تحت تأثیر خشکسالی در استان کردستان را دارد.

این مرکز اعلام کرده که در دوره یک ساله تا پایان فروردین ماه سال جاری درصد مساحت تحت تأثیر خشکسالی در استان کردستان در مجموع ۳۲ درصد است که شهرستان قروه با ۸۰ درصد بالاترین میزان خشکسالی را از آنِ خود کرده و بعد از قروه شهرستان بیجار با ۶۴ درصد در رده دوم قرار گرفته و سپس کامیاران با ۴۰ درصد ثبت شده و اما کمترین میزان خشکسالی با ۴ درصد مربوط به شهرستان مریوان است.

اما در دوره ده ساله تا پایان فروردین ماه کل استان حرف چندانی برای گفتن ندارد. به طوری که میزان درصد خشکسالی کردستان در این دوره ۷۴ درصد ثبت شده که شهرستان کامیاران با ۱۰۰ درصد و بعد از آن شهرستان های قروه و بیجار با ۹۹ درصد و دهگلان هم با ۹۵ درصد بالاترین میزان مساحت خشکسالی را دارند و در مجموع وضعیت در این دوره به صورتی است که کمترین میزان درصد ثبت شده ۲۳ درصد در بانه است.

همچنین شاخص پهنه بندی خشکسالی هواشناسی هم نشان می دهد که شهرستان قروه در دوره های یک تا ۱۲۰ ماهه تا پایان فروردین ۱۴۰۳ با خشکسالی شدید و بسیار شدید همراه بوده و این یعنی وضعیت این منطقه روز به روز بحرانی تر از قبل می شود و اگر به همین صورت ادامه یابد تبدیل به فاجعه خواهد شد. /

کد خبر 2770321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha