خواستار استرداد ساکنان اردوگاه هول توسط دولت‌ها هستیم

سرویس سوریه - «قاسم العرجی» مشاور امنیت ملی عراق از دولت‌ها خواست تا شهروندان خود را از  اردوگاه هول به کشورهای خود بازگردانند.

به گزارش کردپرس، «قاسم العرجی» مشاور امنیت ملی دولت عراق از ۶۰ کشور خواست تا شهروندان خود را از  اردوگاه هول واقع در شمال و شرق سوریه به کشورهای خود بازگردانند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «قاسم العرجی» مشاور امنیت ملی دولت عراق از دولت‌ها خواست تا شهروندان داعشی خود را از اردوگاه هول  به کشورهایشان بازگردانند.

العرجی در صفحهذخود در پلتفرم X نوشت: «خانواده‌هایی از ۶۰ کشور در اردوگاه هول واقع در شمال و شرق سوریه حضور دارند. پس از تلاش‌های مستمر عراق، ۲۴ کشور شروع به بازگرداندن شهروندان خود از آنجا کردند. از جمله روسیه که ۳۲ کودک خانواده‌های عناصر داعش بین ۵ تا ۱۷ ساله را به روسیه بازگرداند. ما از دولت روسیه تشکر می‌کنیم و از دولت‌های دیگر می‌خواهیم که شهروندان خود را به کشورهایشان بازگردانند تا این اردوگاه بسته شود.»

اردوگاه هول، خطرناک ترین اردوگاه در کل جهان است. بر اساس داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط مدیریت اردوگاه، ۴۲ هزار و ۷۸۱ آواره و پناهجو در این اردوگاه زندگی می‌کنند. در این میان ۱۹ هزار و ۵۳۰ شهروند عراقی، ۱۶ هزار و ۷۷۹ شهروند سوری، ۶ هزار و ۴۶۱ شهروند خارجی و ۱۱ شهروند که هویت آنها مشخص نیست، هستند.

کد خبر 2770368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha