فرماندار چمچمال: هیچ حمله پهبادی به میدان گازی کورمور انجام نشده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فرماندار چمچمال اخبار منتشر شده دربارۀ حمله به میدان گازی کورمور را تکذیب کرد و گفت: امروز هیچ حمله ای به میدان گازی کورمور انجام نشده است.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان 24، رمک رمضان فرماندار چمچمال در اظهاراتی گفت: هیچ حمله ای به میدان گازی کورمور انجام نشده و اخبار منتشر شده دربارۀ حمله پهبادی به این میدان گازی حقیقت ندارد.

وی افزود: زنگ هشدار در میدان گازی کورمور فعال شده و دلیل فعال شدن این زنگ هشدار آن است که هر شیءای که در آسمان میدان گازی مذکور ظاهر شود، این زنگ هشدار به صدا در می آید و ابتدا تصور بر این بود که حمله پهبادی صورت گرفته اما هیچ حمله ای صورت نگرفته است.

از سوی دیگر احمد مفتی معاون وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان در اظهاراتی به رسانه خبری کانال 8 گفته است که وضعیت در میدان گازی کورمور عادی و آرام است.

روز جمعه 26/ 04/ 2024 حمله پهبادی به میدان گازی کورمور انجام شد و بر اثر آن چهار کارمند یمنی کشته شدند و شمار دیگری نیز زخمی شدند. این دومین حمله به میدان گازی کورمور در سال جاری میلادی بود.

پس از حملۀ مذکور، دو وزارت برق و منابع طبیعی اقلیم کردستان در اطلاعیه ای به مشترکین برق اعلام کردند: به دیلی حمله پهبادی به میدان گازی کورمور، انتقال گاز به ایستگاههای تولید برق متوقف شده و در نتیجۀ آن نزدیک به 2500 مگاوات برق کاهش یافته است.

در همان روز حمله به میدان گازی کورمور، پیشوا هورامان سخنگوی دولت اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کرد: دست مخرب و آشوبگر بار دیگر، در اقدامی تروریستی، میدان گازی کورمور را هدف قرار داد و متاسفانه چهار کارمند یمنی شهید شدند و خسارت زیادی به میدان گازی مذکور وارد شده و این خسارتها بر کاهش تولید برق به مقدار قابل توجهی تأثیر خواهد داشت.

گاز کورمور از طریق لوله به ایستگاههای برق چمچمال و اربیل انتقال می یابد و از طریق آن، 67 درصد برق اقلیم کردستان تولید می شود.

میدان گازی کورمور از سال 2007 تأسیس شده است. این میدان گاز در ناحیۀ قاد کرم شهر چمچمال در استان سلیمانیه واقع شده و شرکت دانا گاز در آن مشغول به تولید است.

کد خبر 2770448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha