برنامه بهزیستی برای توانمند سازی مددجویان کردستان

سرویس کردستان - سرپرست اداره کل بهزیستی کردستان گفت: در راستای توانمند سازی مددجویان زیر پوشش، خروج از چرخه و استقلال مالی آنان، زمینه ایجاد ۲۳ نوع شغل در این نهاد مهیا شده است.

به گزارش کرد پرس، حسین رسولی گفت: یکی از برنامەهای شاخص سازمان بهزیستی، حمایت کوتاە مدت از مددجویان است و در این راستا برنامەای تحت عنوان توانمندسازی و خروج از چرخە و در نهایت استقلال مالی و اقتصادی خانوادە را مدنظر دارد.

وی با اشاره به فراهم کردن زمینه ایجاد ۲۳ نوع شغل در این راستا، افزود: شاخص‌ترین و بارزترین آن پرداخت تسهیلات تبصرە ۱٦ ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله است.

سرپرست اداره کل بهزیستی کردستان با بیان اینکه این تسهیلات در۲ عنوان مشاغل خانگی و کسب و کار و بە صورت پیش‌فرمایی و کارفرمایی قابل پرداخت است، اظهار کرد: بە ازای هر نفر کە بە صورت پیش‌فرمایی و کارفرمایی تسهیلات دریافت و شغل و کسب و کاری را دنبال کند، ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بە علاوە بازپرداخت هزینە بیمە تامین اجتماعی این افراد پرداخت می‌شود.

رسولی ادامه داد: بازپرداخت گروەهای آسیب‌دیدە و زنان سرپرست خانوار، پنج سالە است، اما جامعە معلولین تا زمانی کە اشتغال بە کار داشتە باشند فرصت پرداخت دارند.

وی یادآور شد: حدود ٤۰ مرکز غیردولتی در استان فعال است کە افراد بە کارگیری شدە طبق دستورالعمل ۲٥درصد افرادی کە در مراکز غیردولتی مشغول بە کار و مجوز دریافت می‌کنند، باید در سازمان بهزیستی بە کارگیری و اشتغال بە کار کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی کردستان بیان کرد: نتیجه حاصله از این اقدامات انجام شده کار، اقتصاد و فعالیت است و لازمه آن است که این تحرک و چرخە ادامە پیدا کند.

کد خبر 28308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha