تبلیغات اسلامی باید گفتمان ساز باشد / اربعین به نماد ایلام تبدیل شود

سرویس ایلام - مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در نشست خبری با خبرنگاران استان عنوان کرد: تبلیغات اسلامی باید گفتمان ساز و جریان ساز باشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی با اشاره به برگزاری همایش تبلیغ گفتمان ساز با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان، افزود: یکی از رویکردهای دیگر سازمان تبلیغات در حوزه تبلیغ این است گفتمان ساز و جریان ساز باشد و تبلیغ بین مردم تبدیل به گفتمان شود که این رویکرد در استان آغاز شده است و تلاش می شود در این فعالیت ها، تبلیغ با رویکرد گفتمان ساز برگزار شود.

او گفت: تلاش می شود فعالیت های تبلیغات اسلامی در حال حاضر با رویکرد تحولی انجام شود که روحانیون و مبلغان با یک روحیه مضاعف و انگیزه بیشتری فعالیت کنند و این امر با حضور طلاب در ایام اربعین حسینی به نمایش گذاشته شده است، در حوزه دانش آموزی نیز فعالیت برای دانش آموزان و نسل جوان یکی از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی است و جشنواره دانش آموزی تئاتر «آئین سبز» در استان برگزار شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام می تواند به قطب گردشگری مذهبی با توجه به پتانسل مناطق عملیاتی و یادمان های دوران دفاع مقدس تیدبل شود، گفت: اجرای فعالیت های متناسب با اقتضائات زیست بوم یکی دیگر از رویکردهای سازمان تبلیغات است که بر این اساس برنامه ها به صورت بومی برگزار شود.

حجت‌الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، قرارگاهی با همکاری حوزه علمیه استان راه اندازی شده که نقش هماهنگی و ایجاد انگیزه و تزریق محتوا را دارد و مردمی سازی تبلیغ یکی از رویکردهای سازمان تبلیغ است و هر کسی که می تواند اثرگذاری دینی داشته باشد در واقع مبلغ دینی است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰روحانی در سطح استان ایلام در امر تبلیغ مشارکت دارند و حدود ۱۰۰ مبلغ به صورت مستقیم با سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در ارتباط هستند، ابراز کرد: ما اعتقاد داریم که سازمان تبلیغات در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار می تواند موثر باشد و حضور طلاب در مناطق روستایی، حاشیه شهرها در ارزیابی انجام شده بسیار ارزشمند و موثر بوده است.

کد خبر 29141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha