حکومت ترکیه مردم را از دین بیزار کرد

سرویس ترکیه - عده ای از امامان جماعت ترکیه در دیداری با اعضای CHP با اعلام این که رفتارهای حکومت باعث دین زدایی در جامعه ترکیه شده است، برای رفع این مسئله از اپوزیسیون ترکیه اعلام حمایت کردند.

به گزارش کردپرس، عده ای از روحانیون و امامان جماعت ترکیه در دیداری با اعضای ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از جمله دنیز یوجل رئیس استانی CHP شاخه ازمیر اعلام کردند که رفتارهای حکومت باعث دین زدایی در جامعه شده و با حمایت از اپوزیسیون می خواهند این مسئله را حل کنند.

بنا بر گزارش جمهوریت، در نشستی که بین اعضای CHP و علمای دینی برگزار شد، علمای دینی ضمن اعلام حمایت خود از CHP، به بیان مشکلات خود پرداختند. دنیز یوجل رئیس استانی CHP با یادآوری سخنان کمال قلیچدار اوغلو رئیس این حزب، مبنی بر این که اپوزیسیون ترکیه در تلاش برای حل مسائل مردم است، نه به دست آوردن رأی آنها، گفت: «ما اجازه نمی دهیم که گفتمان های دینی به ابزاری برای نفرت افکنی و سیاست ورزی تبدیل شوند.»

زکی اوزتورک یکی از امامان جماعت بازنشسته با بیان این که ترکیه در دوران خفقان به سر می برد، گفت: «حکومت مردم را با یکدیگر دشمن کرد. مساجد ما خالی شدند. ایا با روی کار آمدن این حکومت دزدی از میان رفت؟ حتی یک پنجم دانشجویان کشور هم نماز نمی خوانند.»

او افزود: «در هیچ دوره ای به اندازه امروز مردم با این همه نفرت و کینه با هم رفتار نکرده اند.»

حکمت دمیر دیگر روحانی شرکت کننده در این نشست، گفت: «ما به دلیل کارهای حکومت نتوانستیم زیبایی های اسلام را به مردم نشان دهیم و مردم از مذهب و روحانیت زده شدند.»

کد خبر 29903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha