توضیحات مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان در خصوص سفر احتمالی بارزانی به بغداد و نجف

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان، گفت: نیچیروان بارزانی  اخیرا"دو دعوت نامه برای طرف های عراقی برای انجام گفتگوهایی  در اربیل برای حل  اختلافات  بین آنها ارسال کرده است .

به گزارش کردپرس ، دلشاد شهاب در گفتگو با رسانه های کردستانی درباره خبر سفر نیچیروان بارزانی ، رئیس اقلیم کردستان به بغداد و نجف ، افزود : این خبر چند روزی است که منتشر می شود و شاید نشان دهنده تمایل واقعی طرف های عراقی برای انجام این دیدار باشد ، زیرا بارزانی همواره بر ضرورت حل اختلافات از راههای گفتگو و تفاهم تاکید کرده است.

شهاب با اشاره به اینکه نچیروان بارزانی همچنین بر آمادگی اقلیم کردستان برای فراهم کردن همه امکانات برای حل اختلافات بین احزاب سیاسی در عراق تاکید کرده و با ارسال دو دعوت نامه برای طرف های عراقی از آنها خواسته است تا در اربیل، پایتخت دوم عراق برای انجام گفتگوهایی مسئولانه حضور یابند ، افزود: این رویکرد نشان دهنده موضع اقلیم کردستان و رئیس آن است و آنچه که مهم است این است که همه مردم عراق از این موضع آگاه شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون زمان مشخصی برای انجام این سفر اعلام نشده است ، توضیح داد: نکته ای که می‌توانیم برآن تاکید کنیم این است که هرگاه رئیس اقلیم کردستان ببیند که فرصت تفاهم یا ایفای نقشی برای گرد هم آوردن احزاب عراقی ، فراهم است ، بدون تردید ، برای انجام این سفر تصمیم خواهد گرفت.

گفتنی است که اختلافات بین احزاب شیعه در روزهای گذشته به درگیری های مسلحانه بین طرفداران مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و افراد مسلح وابسته به جریان ‌های وابسته به چارچوب هماهنگی انجامید و بیش از 30 کشته برجای و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

کد خبر 37726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha