راهکارهای نیروهای کرد سوریه برای مقابله با حملات پهپادی ترکیه

سرویس جهان- نیروهای دموکراتیک سوریه که در حملات پهپادی ترکیه محتمل تلفات نسبتا زیادی شده اند اکنون در تحرکات خود از پشتیبانی امنیتی نیروهای ائتلاف و روسیه بهره می برند.

به گزارش کردپرس، ترکیه که از انجام عملیات نظامی گسترده زمینی علیه نیروهای کرد سوریه، به دلیل مخالفت بین المللی ناامید شده است، عملیات پهپادی علیه فرماندهان و نیروهای کرد سوریه را در ماههای اخیر افزایش داده است. در این حملات برخی فرماندهان این نیرو جان خود را از دست داده اند که در میان افراد جان باخته جانشین مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه نیز به چشم می خورد.

مقامات ارشد این نیرو یقین پیدا کرده اند که با توجه به این که ترکیه فعلا نمی تواند علیه کردهای سوریه دست به عملیات نظامی گسترده بزند، روی حملات پهپادی متمرکز خواهد شد.

یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه به نشریه سیریا دیرکت گفته است اکنون نیروهای دموکراتیک سوریه اقدامات تاکتیکی و تامینی برای در امان ماندن از حملات پهپادی در پیش گرفته اند. یکی از اقدامات تامینی نیروهای دموکراتیک سوریه خودداری از تحرکات بدون دلیل در شمال شرق سوریه است.

یکی از مقامات نیروهای دموکراتیک سوریه که نخواسته نامش فاش شود، گفته است نیروهای دموکراتیک سوریه، در حال حاضر بدون همراهی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا و روسیه تردد نمی کنند. او تاکید کرده است نیروهای دموکراتیک سوریه از تردد بی مورد و غیرضروری نیز خودداری می کنند.

یکی از منابع نظامی کرد سوریه به این نشریه گفته است بیشتر فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه در پایگاه های آمریکایی ها مستقر بوده و جز در موارد ضروری از این پایگاهها خارج نمی شوند زیرا فعلا تکنولوژی و تجهیزات مقابله با پهپادهای ترکیه را در اختیار ندارند و وضعیت خاصی در این مناطق حاکم شده است.

محمود حبیب، فرمانده تیپ دموکراتیک شمال وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه گفته است حملات پهپادی ترکیه علیه کردها از زمان توافق میان روسیه، ترکیه و آمریکا در سال 2019 آغاز شده است اما تعداد این حملات از ماه می گذشته بیشتر شده است.

نشریه عنب بلدی که تحولات سوریه را رصد می کند، از اعلام دستورالعمل تحرک نیروهای دموکراتیک سوریه توسط فرماندهی این نیرو خبر داده است. بر اساس این دستورالعمل، نیروهای دموکراتیک سوریه نباید در دسته های بزرگ حرکت کنند، آنها باید لباس غیرنظامی به تن داشته باشند و با خوردوهای پیکاپ نیز تردد نداشته باشند.

آرام حنا، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز یکی از راهکارهای مقابله با حملات هوایی ترکیه را امضای توافق نظامی میان کردها و دولت مرکزی عنوان کرده است او گفته است نیروهای کرد با همپیمان شدن با نیروهای دولت مرکزی از امکانات و تجهیزات دولتی برای مقابله با حملات پهپادی ترکیه استفاده کنند.

نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین ضمن اعلام حالت فوق العاده در مناطق تحت کنترل خود، نیروهایش را از استفاده از موبایل و دیگر تجهیزات الکترونیکی که شناسایی مکان نیروها را برای ترکیه آسان می کند منع کرده است.

کد خبر 37802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha