حزب دمکرات و اتحادیه میهنی می دانند که مردم به آنها رأی نمی دهند به همین خاطر از انتخابات واهمه دارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی از انتخابات می ترسند چون می دانند که مردم دیگر به آنها رأی نمی دهند و به آنها اعتماد ندارند و مجبورند دست به تقلب بزنند.


به گزارش کردپرس، هوشیار عبدالله عضو سابق مجلس عراق در گفتگویی با nrtv اعلام کرد: پارتی و اتحادیه ی میهنی می دانند که دیگر مردم به آنها رإی نمی دهند و به آنها اعتماد ندارند به همین خاطر از برگزاری انتخابات واهمه دارند و دست به تقلب می زنند ، این را هم می دانند که آنها نه تنها در میان مردم بلکه در میان اعضا حزبشان نیز وضعیت مطلوبی ندارند.
این عضو سابق مجلس عراق گفت: هیچ دوره ی انتخاباتی نبوده است که این دو حزب در آن تقلب نکرده باشند.
وی‌تاکید کرد: این دو حزب می خواهند زمانی تن به انتخابات بدهند که درست مثل اکنون پارلمان همانند یک بخش و یا کمیته حزبی در اختیار هیئت رئیسه پارلمان باشد.
این عضو پیشین مجلس می گوید: دادگاه فدرال عراق می تواند همانند طرف سوم این قضیه در میان اپوزیسیون و دو حزب دمکرات و اتحادیه میهنی با هدف افزایش طول دوره پارلمان و یا تعیین روز انتخابات اقدام به مداخله نماید زیرا که تمام مراکز و ادارات فعلی اقلیم کردستان مشروع بودن خود را از قوانین دولت مرکزی عراق سال۲۰۰۵ بدست آورده اند .دادگاه فدرال نیز یک طرف مرکزی و اصلی عراق است و می تواند در حل مشکلاتی که در قانون اساسی به آنها اشاره شده است تعیین کننده باشد.
هوشیار عبدالله تاکیدکرد: از گروههای اپوزیسیون می خواهم که از اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان ‌و حکومت اقلیم و پارلمان کردستان در دادگاه عالی فدرال شکایت کنند به این دلیل که هر بار رأی گیری و انتخابات را به خاطر حفظ پارلمان فعلی به تعویق می اندازند و در حال زمینه سازی برای بار هفتم هستند که این کار را انجام دهند ولی تن به برگزاری انتخابات ندهند.

کد خبر 38073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha