العبادی در راس یک هیئت وزارتی وارد بصره شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر عراق در راس یک هیئت متشکل از برخی وزرای کابینه خود وارد بصره شد تا در دیدار با مسئولان اجرایی و امنیتی این استان، اوضاع و مشکلات آن را بررسی کند.

به گزارش کردپرس، یک منبع آگاه در گفت و گو با السومریه نیوز اعلام کرد که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق ظهر امروز (دوشنبه) در راس یک هیئت متشکل از برخی وزرای کابینه دولت خود وارد شهر بصره در جنوب این کشور شده است.

به گفته منبع مذکور، پیشتر مقامات بصره در جریان سفر العبادی و هیئت همراه به این استان شاهد ناآرامی و تظاهرات گسترده در اعتراض به وضعیت نابسامان خدمات عمومی به ویژه کمبود آب آشامیدنی قرار گرفته و در نتیجه تمامی اقدامات لازم در این زمینه اتخاذ شده است.

در همین حال، یک منبع دیگر در بصره نیز در گفت و گو با الغدپرس ضمن اعلام این که هدف از سفر نخست وزیر عراق اطلاع از اوضاع کنونی استان می باشد، از مخالفت شیوخ عشایر بصره با استقبال از العبادی و دیدار با وی خبر داد.

پایگاه خبری اس ان جی نیز در این باره گزارش داد که حسنین الشیخ، مدیر بخش تشریفات دفتر نخست وزیر عراق به اسعد العیدانی، استاندار بصره اطلاع داده که العبادی نمی خواهد هنگام ورود به این استان از سوی وی مورد استقبال قرار بگیرد.

با این حال، یک منبع دیگر در گفت و گو با بغداد الیوم تاکید کرد که العبادی و هیئت همراه با استاندار و مقامات بصره برای پیگیری اجرای تصمیم های هیئت دولت در رابطه با مشکل کمبود آب و شوری آن تشکیل جلسه می دهند و برای بررسی تحولات اخیر به ویژه آتش زدن مقر احزاب سیاسی و نهادهای دولتی نیز با فرماندهان امنیتی دیدار خواهند کرد.

کد خبر 86229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha