تأیید حکم شش سال حبس پنج فعال مدنی بازداشتی در دیوان عالی اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دیوان عالی اقلیم حکم بازداشت شش فعال مدنی و روزنامه نگار را که از چند ماه پیش بازداشت و به اتهامات مختلف محاکمه شده بودند تأیید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، ایاز کرم بروشکی، گودار محمد زیباری و شیروان شیروانی روزنامه نگار و شوان سعید و هاریوان عیسی فعال مدنی هستند که هر کدام به شش سال حبس محکوم شده اند.

آسو هاشم وکیل این فعالان در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: از مجموع پنج قاضی دیوان عالی اقلیم کردستان، سه قاضی حکم صادره از سوی دادگاه اربیل در 16 فوریه گذشته را تأیید کردند.

از جمله اتهامات نسبت داده شده به این فعالان و روزنامه نگاران، تشویق شهروندان به برگزاری تظاهرات علیه دولت اربیل و ایجاد ناامنی در اقلیم کردستان است.

گزارش خبرگزاری فرانسه به محاکمه روزنامه نگاران یا فعالان در اقلیم کردستان بدون حضور وکلایشان یا دادن اجازه گفتگوی آنها با وکلا پرداخته شده است. این گزارش، همچنین از "محاکمات جنایی ناعادلانه" در اقلیم کردستان، فقط به دلیل انتقاد از سیاست های دولت یا اظهار نگرانی شان درباره نخبگان سیاسی اقلیم خبر داده است.

براساس گزارش مذکور، یک پژوهشگر در سازمان دیده بان حقوق بشر در این باره می گوید: محاکمات پراشکالی در اقلیم کردستان انجام می گیرد که این موضوع، امر جدیدی نیست.

کد خبر 9206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha