برخی سایت های خبری خارجی در ترکیه مسدود شدند
سرویس ترکیه - دادگاه کیفری آنکارا درخواست اداره نظارت بر رسانه‌های ترکیه (RTÜK) را تائید کرد و دسترسی به دویچه وله ترکی و صدای آمریکای ترکی را مسدود کرد. 

به گزارش کردپرس، اداره رسانه‌های ترکیه (RTÜK) وبگاه رسانه برون‌مرزی دویچه‌وله ترکی را به دلیل فقدان مجوز فعالیت در ترکیه مسدود کرد. در شامگاه پنجشنبه اول جولای محتوای رسانه‌ای دویچه‌وله در ترکیه از دسترس خارج شد. هم‌زمان وبگاه صدای آمریکا به زبان ترکی نیز مسدود شد.

دویچه‌وله با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که این رسانه از درخواست مقامات ترکیه پیروی نکرده است، زیرا دریافت مجوز، اعمال سانسور بر محتویات تحریری دویچه وله را برای دولت ترکیه امکان‌پذیر می‌سازد. 

RTÜK پیش از این از دویچه وله خواسته بود که برای پخش محتواهای ژورنالیستی خود درخواست مجوز بدهد در غیر این صورت محتواهای آنلاین دویچه‌ وله در ترکیه قابل دسترسی نخواهند بود.

پتر لیمبورگ، مدیرکل دویچه‌وله در این رابطه گفت: «ما با نامه‌نگاری مفصل و نیز در گفتگوی شخصی با رئیس اداره نظارت بر رسانه‌ها توضیح دادیم که چرا دویچه‌وله نمی‌تواند چنین درخواستی بدهد.»

لیمبورگ افزود: «در ترکیه، رسانه‌هایی که مجوز پخش دریافت می‌کنند، موظف هستند محتویات آنلاینی را که از نظر اداره نظارت بر رسانه‌های این کشور متناسب نیست حذف کنند. از نظر ما این خواست مقامات ترکیه برای رسانه‌های مستقل، غیر قابل پذیرش است و به همین دلیل دویچه وله ترکی علیه مسدود شدن سایت خود از مسیر حقوقی اقدام خواهد کرد.»

لازم به ذکر است، نه تنها رسانه های بدون مجوز خارجی بلکه بسیاری از رسانه های منتقد دولت ترکیه که مجوز فعالیت قانونی در خاک ترکیه را دارند نیز در این کشور بارها و بارها فیلتر شده اند. از میان آنها می توان به مزوپوتامیا، ژین نیوز، خویبون و برخی دیگر از رسانه های کردی این کشور اشاره کرد.