تاکید لاهور طالبانی و بوگدانوف بر حفظ تمامیت ارضی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مسئول نیروهای اطلاعات و امنیت اقلیم کردستان و از مقامات اتحادیه میهنی، در سفر به روسیه با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و طرفین بر اجرای قانون اساسی عراق و حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید کردند.

به گزارش کردپرس، در اطلاعیه ای که از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، آمده است که لاهور شیخ جنگی مسئول نیروهای اطلاعات و امنیت اقلیم کردستان که از اعضای ارشد اتحادیه میهنی کردستان به شمار می آید، در سفر به روسیه با میخاییل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرده است.

طبق خبر، این دیدار با هدف گفتگو در مورد مسائل مربوط به خاورمیانه برگزار شده است.

در این اطلاعیه ذکر شده که طرفین در این دیدار در مورد مرحله کنونی در عراق و لزوم بازسازی زیرساخت های این کشور و نیز تشکیل دولت و نهادهای حاکمیتی پس از انتخابات پارلمانی این کشور نیز گفتگو شده است.

وضعیت و تحولات اقلیم کردستان نیز به عنوان بخشی دیگر از محورهای گفتگوهای لاهور شیخ جنگی و بوگدانوف اعلام شده و طرفین بر اجرای قانون اساسی عراق و حفظ تمامیت ارضی این کشور و ضرورت افزایش تلاش های جهانی برای مبارزه با ترور و حفظ ثبات در خاورمیانه، تاکید کرده اند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که مسکو در تلاش برای برقراری روابط حسنه با تمامی طیف ها و جریان ها در عراق و نیز تقویت روابط خود در حوزه انرژی با اقلیم کردستان و دولت مرکزی است.

کد خبر 101951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha