واکنش ترامپ به استعفای وزیر دفاع و نماینده آمریکا در ائتلاف

سرویس جهان- دونالد ترامپ می گوید من برت مک گورک را نمی شناسم و جیمز ماتیس را نیز که باراک اوباما اخراج کره بود، من استخدام کردم.

به گزارش کردپرس، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و برت مک گورک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضدداعش که از سوی باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا منصوب شده بود، در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به خروج از سوریه استعفا داده اند.

دونالد ترامپ، که به گفته برخی مقامات این کشور بدون مشورت با مشاوران خود تصمیم را گرفته و توجهی به هشدارهای مقامات نظامی و سیاسی آمریکا نکرده، همچنان از تصمیم خود دفاع می کند و استعفای دو مقام ارشد وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا را در اعتراض به تصمیم خود کم اهمیت می داند.

دونالد ترامپ که بیشتر تصمیم های خود را از راه توییت کردن اعلام می کند، در تازه ترین اظهارات خود به مسئله استعفای وزیر دفاع خود و نیز برت مک گورک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضدداعش پرداخته است.

دونالد ترامپ درباره جیمز ماتیس نوشت: وقتی باراک اوباما در وضعیت بی شرمانه او را اخراج کرد، من شانس دوباره به او دادم. برخی معتقد بودند که نباید این کار را می کردم و همه منابعی را که هرگز در اختیار نداشت به او دادم. متحدان آمریکا بسیار با اهمیت هستند اما نه وقتی که از آمریکا استفاده می کنند.

رییس جمهور آمریکا در مورد برت مک گورک که از سوی اوباما به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا در ائتلاف ضدداعش منصوب شد، نوشت: من برت مک گورک را نمی شناسم. باراک اوباما او را در سال 2015 منصوب کرد. او قرار بود که ماه فوریه برود، اما قبل از رفتن استعفا کرد. مسئله مهمی نیست رسانه های جعلی این اتفاق ناچیز را بزرگ کرده اند.

ترامپ شب گذشته هم در واکنش به انتقادها از او به خاطر خروج از سوریه نوشت: قرار بود فقط سه ماه در سوریه بمانیم، این موضوع مال هفت سال پیش است اما ما بیرون نرفتیم. وقتی من رییس جمهور شدم، داعش داشت سرکش می شد. اکنون داعش تا حد زیادی شکست خورده و کشورهای منطقه مانند ترکیه باید مراقب باقی مانده های داعش باشند، ما داریم به خانه باز می گردیم.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 102196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha