بغداد از روابط مناسب با کشورهای جهان به ویژه همسایگان استقبال می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای ایرانی خود بر استقبال کشورش از برقراری روابط مناسب با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه بر اساس منافع مشترک تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از بغداد الیوم، وزارت امور خارجه عراق شامگاه امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای در رابطه با دیدار محمدعلی الحکیم، وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف در بغداد، اعلام کرد که در این دیدار روابط دوجانبه، مسائل مورد اهتمام مشترک، فعال سازی توافقنامه های امضا شده میان دو کشور همسایه و وضعیت کنونی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود در این باره آورده که الحکیم در دیدار با ظریف بر استقبال کشورش از برقراری روابط مناسب با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه بر اساس منافع مشترک و دفع خطرهای مشترک تاکید کرده است.

وزیر خارجه عراق با بیان این که روابط میان کشورش و ایران در سایه سفرها و دیدارهای متقابل مقامات دو کشور شاهد پیشرفت مداوم است، خاطر نشان ساخت که بغداد برای افزایش و تقویت روابط دوجانبه در تمامی سطوح در راستای خدمت رسانی به ملت های دو کشور همسایه مصمم است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، ظريف نیز به نوبه خود ضمن تاکید بر حمایت از جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ علیه تروریسم و ادامه کمک و پشتیبانی در بازسازی این کشور، از پیروزی های به دست آمده از سوی نیروهای مختلف عراقی تمجید کرد.

کد خبر 103642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha