قهر با صندوق‌ رای و انتخابات تاثیر مثبتی بر آینده کشور ندارد

سرویس کردستان – دبیر حزب ایران‌زمین کردستان گفت: قهر با صندوق‌ رای و انتخابات تاثیر مثبتی بر آینده کشور ندارد، چرا که تنها حضور نخبگان، حساس بودن آنها به اوضاع سیاسی کشور، ارائه راهکارهای علمی و همین طور مشارکت مردم می تواند کشور را نجات دهد.

سیدخالد حسینی در گفت و گو با کُرد پرس، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه امسال، فرصتی هشت ساله برای جهش کشور است که نباید این فرصت تاریخی را از دست داد.

وی افزود: ایران امکانات بسیار مناسبی چون نیروی جوان و تحصیل کرده، مسیرهای ارتباطی و وجود میادین مشترک نفتی و گازی دارد ولی بنا به دلایلی تاکنون نتوانسته است بهترین استفاده ممکن را از این امکانات ببرد و در حال حاضر مزیت های راهبردی کشور به تدریج در حال از بین رفتن است و اگر تصمیم مناسبی گرفته نشود از فرایندهای جهانی حذف خواهیم شد.

دبیر حزب ایران‌زمین کردستان با بیان اینکه قهر با صندوق‌ رای و انتخابات تاثیر مثبتی بر آینده کشور ندارد، افزود: نخبگان باید بتوانند نظر جامعه را به حضور و مشارکت جلب کنند وگرنه همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاباتی با حداقل مشارکت را شاهد خواهیم بود.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر کسی می‌تواند در اداره کشور و اجماع گروه‌ها نقش مناسبی داشته باشد که دارای حرکت اعتدالی باشد تا در عین حال که امکانات داخل کشور را اداره می‌کند، بتواند با شناخت مناسب از مناسبات جامعه بین‌الملل و عرف سیاسی، نقش ایران را در جهان فعال‌تر و پررنگتر کند.

وی یادآور شد: نخبگان جامعه در شرایط فعلی کشور با تهیه راهکارهای لازم برای برون رفت از مشکلات و ایجاد امید در میان مردم، نقش زیادی می‌توانند ایفا کنند زیرا آنها با استفاده از ظرفیت‌های موجود امکان ارائه راهکار برای تغییر ساختار و بهبود شرایط کشور را می توانند داشته باشند.

دبیر حزب ایران‌زمین کردستان بیان کرد: تخریبگری و ویران کردن کار سختی نیست ولی همانگونه که تاریخ به ما نشان داده است، ساختن هر چیزی به راحتی ممکن نیست و این مسیر با تفکر، ایجاد امکانات، آزمون و خطا و رسیدن به دستاوردهای کوچک، تجربیات موفق را شکل خواهد داد.

حسینی با اشاره به اینکه ساختار سیاسی در ایران دارای لایه‌ها و ساختهایی متفاوت است که تنها با شناخت آنها می‌توان برای آینده کشور برنامه‌ریزی کرد، گفت: وجود این ساخت ها در کنار هم گاه جنبه هم‌افزایی داشته و در مسیر تاثیرگذاری ایران بر منطقه و فضای بین‌الملل بطور مثبتی نقش‌آفرینی کرده است و گاه نیز همین ساختار در مسیر تعارض و کاهش قدرت کشور گام برداشته است.

وی اظهار کرد: برای حل مشکلات فعلی باید تغییراتی در سطوح مختلف ساختاری همچون قانون اساسی، اصلاح نظام بودجه و حرکت به سمت خصوصی‌سازی، ایجاد تعامل و تنش‌زدایی با کشورهای منطقه و جهان صورت گیرد و همچنین ایجاد حرکت‌های اصلاحی از نوع فرهنگی برای آگاهی دادن به مردم در مسیر خروج از وضعیت موجود می‌تواند کمک کننده باشد.

دبیر حزب ایران‌زمین کردستان همچنین به نقش قدرت جامعه مدنی و حضور خانواده‌ها در شکل‌گیری این قدرت اشاره کرد و افزود: روندی که اکنون در کشور دیده می‌شود به واسطه گسترش زیرساخت‌ها، رسیدن امکانات به دورترین نقاط کشور، افزایش سطح تحصیلات و همچنین وجود نیروی جوان در کشور است که می‌تواند تاثیرگذار باشد.

حسینی ادامه داد: باید تلاش کنیم صدای واحدی در انتخابات از استان کردستان شنیده شود، نباید به خاطر برخی سلیقه‌های شخصی مانع تک‌صدایی شویم چون هرچه در کنار هم باشیم تاثیرگذاری بیشتری در ایجاد شور انتخاباتی و انتخاب فردی اصلح‌ برای ریاست جمهوری و شوراها شهر و روستا خواهیم داشت.

وی یادآور شد: اگر صدای واحدی از استان خارج شود مطمئن باشید در دولت آینده از نیروهای کردستان هم معاون رئیس جمهور، هم وزیر و هم استاندار خواهیم داشت.

کد خبر 10420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha