پروژه پلاتوی نمایش قروه به اکران افتتاح نرسید

سرویس کردستان- مراحل ساخت پروژه پلاتوی نمایش قروه سرگردان میان اختلافات اداری و بدون تدبیر کارشناسانه از حرکت ایستاد و به اکران افتتاح نرسید.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پنجم شهریور ماه سال جاری همزمان با آخرین روز از هفته دولت در آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر کردستان در حالی کلنگ احداث ساختمان پلاتوی نمایش قروه بر زمین خورد که وعده اتمام آن در مدت 6 ماه به شرط تأمین اعتبار داده شد.

این وعده در باور افکار عمومی به ویژه هنرمندان شهرستان خوش نشسته بود تا اینکه چندی پیش فرماندار قروه خبر از توقف ساخت پروژه به دلیل اختلاف میان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه ها داد. خبری شوکه کننده که افسوس هنرمندان شهرستان را به همراه داشت.

پروژه پلاتوی نمایش قروه از مجموع احداث 7 پلاتوی استان بود که با حضور مدیرکل ارشاد کردستان در زمینی به مساحت ۲۶۵ مترمربع با ظرفیت ۱۵۰ نفر کلنگ زنی شد.

از 700 میلیون تومان اعتبار برآورد شده برای این پروژه 116 میلیون تومان تخصیص یافت و قرار بود مراحل احداث آن آغاز شود و به گفته مدیرکل ارشاد کردستان در صورت تأمین اعتبار 6 ماهه تکمیل خواهد شد.

با این وجود پروژه هنوز آغاز نشده متوقف گردید و دیگر کار به کمبود اعتبار هم نرسید چرا که اختلاف اداری به وجود آمده تمامی رؤیاهای هنرمندان تئاتر قروه را نقش بر آب کرد.

محل احداث پلاتو در حیاط ساختمان کتابخانه عمومی مدرس قروه انتخاب شده بود. انتخابی که به گفته رئیس کتابخانه های عمومی قروه بدون هماهنگی بوده و تنها با درخواست مسئولان ارشاد صورت گرفته است.

«جواد عباسی» با بیان اینکه هویت نهاد کتابخانه ها باید حفظ شود، در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: نهاد کتابخانه ها یک نهاد برتر است و این روند اختلال در کار ایجاد می کند و نباید به این مسئله بی توجه بود.

این اظهارات در حالی است که هنرمندان شهرستان قروه معتقدند ساختمان کتابخانه های عمومی متعلق به ارشاد بوده و قبلاً هم پلاتوی نمایش قروه در آنجا قرار داشته است لذا صاحب اصلی این مکان ارشاد محسوب می شود.

همچنین جمعی از هنرمندان بر این باورند که اختلالی در کار کتابخانه ها ایجاد نمی شود چرا که در کنار هم بودن کتابخانه و پلاتو نوعی فرهنگ سازی را در جامعه رواج می دهد و در تضاد باهم نیستند.

با این وصف هرچند بسیاری نسبت به این مکان انتقاد داشتند اما باید دید آیا مسئولان نهاد کتابخانه ها و ارشاد استان برای رفع این اختلافات تدبیری دارند یا وعده های فرهنگ سازی بی اثر می ماند./

کد خبر 104669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha