تولید طلا در کارخانه زرشوران تکاب به بیش از ۱.۵ تُن در سال می رسد

سرویس آذربایجان غربی- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه معدن طلای زرشوران تکاب از بزرگترین ظرفیت های معدنی کشور و از معادن بزرگ منطقه خاورمیانه به شمار می رود، گفت: هفته آینده طرح توسعه کارخانه طلای زرشوران نهایی و مصوب خواهد شد و امیدواریم با اجرای آن تولید طلا در این کارخانه به بیش از ۱.۵ تُن در سال برسد.

به گزارش کردپرس، علیرضا رزم حسینی امروز ۷ خرداد پس از بازدید از معدن طلای زرشوران در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد: سیاست وزارت صمت حرکت معادن در راستای توسعه متوازن منطقه‌ای است و یکی از رسالت‌های معادن هم توسعه پیرامونی منطقه حل استقرار است.

او افزود: یکی از معادن بسیار مهم کشور معدن طلای زرشوران است که پتانسیلها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد. پتانسیل‌های این معدن در توسعه پیرامونی منطقه که یکی از رسالت‌های آن نیز می باشد حائز اهمیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نباید معادن توسعه یابند اما اطراف آنها مناطق کمتر برخوردار و محروم بمانند. معادن با کمک مردم مدل اقتصاد مقاومتی را برای توانمندسازی پیرامون خود گسترش دهند.

رزم حسینی با اشاره به اشتغال هزار نفر از اهالی منطقه در معدن طلای زرشوران گفت: این معدن ذخایر بسیار مناسبی دارد، سال گذشته تولید بسیار خوبی داشته است و امسال هدفگذاری برای افزایش تولید ۲۰ درصدی دارد.

او از تدوین برنامه توسعه منطقه خبر داد و افزود: هفته آینده جلسه‌ای برای نهایی شدن این طرح توسعه ای با حضور استاندار ، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت.

وزیر صمت همچنین ادامه داد: منطقه تکاب و پیرامون آن ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت فعالان بخش خصوصی می باشد که در این طرح توسعه به آن اشاره شده است.

رزم حسینی ادامه داد: نباید در حالی که معادن در این مناطق استخراج می شود شاهد بیکاری و مهاجرت در مناطق دارای معادن غنی باشیم از این رو لازم است تلاش شود تا امکانات و تسهیلات و زمینه اشتغال در منطقه های پیرامونی و روستاهای اطراف معدن طلا ایجاد و فراهم گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سفر ۲ روزه خود به استان آذربایجان غربی صبح امروز، جمعه به همراه استاندار، فرماندار و نماینده مجلس از بخش های مختلف مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تکاب بازدید کرد.

به گزارش کردپرس، کارخانه طلای زرشوران تکاب با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳ تُن شمش طلا در آبان ماه ۱۳۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۹ پس از هفت سال تولید این مجتمع به هزار و ۴۰ کیلوگرم رسید.

با این وجود انتقادها از عدم پرداخت حقوق دولتی معادن در کنار حجم عظیم ظرفیت معادن طلای تکاب همچنان ادامه دارد و تکاب در لیست شهرستانهای محروم وزارت کشور قرار دارد.

کد خبر 10543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha