قطع درخت بهانه است؛ ترکیه می خواهد کُردها  آواره شوند

سرویس سوریه-عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان‌ سوریه(p.d.k.s) گفت:دولت ترکیه با قطع درختان مناطق مرزی اقلیم کُردستان عراق و ویران کردن منازل و روستاها می خواهد مردم از این‌ مناطق آواره شوند و به مهاجرت روی بیاورند.

« گه‌لو عیسی» عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان‌ سوریه(p.d.k.s) درباره قطع درختان مناطق مرزی اقلیم کُردستان توسط ترکیه، اظهار کرد:این اقدام تجاوزکارانه ترکیه جدید نیست و ترکیه در کُردستان سوریه و عفرین‌ هم دست به این اقدام‌ زده و "تروریست‌"های تحت حمایت اردوغان درختان این منطقه را می‌برند و می‌فروشند.
وی ادامه داد:هدف آن‌ها از قطع درختان، کنترل و نفوذ بیشتر در این مناطق است.این‌ رفتار فرهنگ دولت ترکیه است و می‌خواهد آبادانی و تمدن در این مناطق نباشد تا بیشترین‌ضرر را به کُردها برساند و در نمونه‌های قبلی نیز دیده شده است، همچنین ترکیه از قطع و فروش درختان سود می‌برد و برایش تفاوتی ندارد که زیان به مردم منطقه برساند.
وی افزود:ترکیه این رفتار را در کُردستان ترکیه و اقلیم کُردستان نیز تکرار کرده است.دولت ترکیه با این اقدام می خواهد مردم از این‌ مناطق خارج شوند.هدف ترکیه ویران کردن منازل و نابودی روستاها و قطع درختان است تا مردم‌ به مهاجرت روی بیاورند.
عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان‌ سوریه(p.d.k.s) تصریح کرد:ترکیه حق چنین اقدامی را در خاک اقلیم کُردستان ندارد و این ضد قوانین‌ حقوق بین‌الملل است.لازم است اقلیم کُردستان و عراق نسبت به این اقدام ترکیه واکنش نشان دهند و به سازمان ملل شکایت کنند و هنچنین‌اجازه ندهند ترکیه مدنیت و آبادانی این مناطق را نابود کند.
کد خبر 10813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha