شخصیت سیاسی ایزدی: انتقال خانواده های داعشی به اردوگاه جدعه، تصمیم خطرناکی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – حجی کندور رئیس جنبش اصلاح و ترقی ایزدی ها درباره پیامدهای انتقال خانواده های داعشی از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه جدعه در جنوب موصل هشدار داد و این اقدام را تهدیدی برای بافت اجتماعی عراق دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "حجی کندور" در این باره گفت: چند سال پیش طرف های متعددی از جمله سازمان ملل تلاش کردند از خانواده های عناصر داعش را از اردوگاه الهول در سوریه به اردوگاه جدعه منتقل کنند.

حجی کندور افزود: مردم و عشایر منطقه، مخالف بازگشت خانواده های عناصر داعش به منطقه و انتقال آنها به اردوگاه جدعه هستند و افراد خانواده های مذکور با عناصر داعش در خارج از عراق در ارتباط هستند.

این شخصیت سیاسی ایزدی تأکید کرد: حدود 2900 زن و کودک ایزدی همچنان مفقود الاثر هستند و می بایست دولت عراق برای اطلاع از سرنوشت آنها اقدام می کرد.

حجی کندرو در پایان تصریح کرد: انتقال خانواده های عناصر تشکیلات تروریستی داعش از اردوگاه الهول به مناطق غرب نینوا، اقدام خطرناکی است که به تهدید بافت اجتماعی می انجامد.

یادآور می شود کمیسیون حقوق بشر مجلس عراق روز گذشته اقدامات دولت درباره اردوگاه جدعه را اشتباه دانست و تأکید کرد: این اقدام در آینده باعث ایجاد مشکلات اجتماعی و سیاسی ویژه ای خواهد شد. زیرا اعضای این خانواده ها در فضای فکری تکفیری و خشونت طلب تربیت شده اند.

کد خبر 10842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha