عراق همچنان یک کشور تحت اشغال نیروهای آمریکایی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق مسئولیت ادامه حضور نیروهای آمریکایی را بر عهده دولت فدرال در بغداد گذاشته و تاکید کرد که کشورش همچنان تحت اشغال است.

به گزارش کردپرس، کریم علیوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس نمایندگان عراق شامگاه جمعه در گفت و گو با بغداد الیوم اظهار داشت: عراق همچنان یک کشور اشغال شده از سوی نیروهای آمریکایی است که در حال حاضر تمایلی برای خروج ندارند.

علیوی ضمن تاکید بر این که روسای قوای سه گانه در عراق با نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور مجامله می کنند، افزود: برخی بر این باورند که این نیروها صلح طلب و پشتیبان ارتش عراق هستند با این حال در کمال تاسف واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد جایی که آنها نیروهای جنگی متجاوز به ملت عراق هستند.

این نماینده پارلمان عراق با اشاره به حادثه بمباران محل استقرار نیروهای امنیتی در استان نفت خیز و مورد مناقشه کرکوک در شمال این کشور از سوی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا نیز تصریح کرد: مدرک دال بر جنایت نیروهای آمریکایی در عراق، حملات هوایی تکراری آنها به نیروهای نظامی است که آخرین مورد آن نیز در استان کرکوک روی داد.

علیوی ضمن تاکید بر این که مجلس نمایندگان عراق مصمم به اخراج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا نیز امضای شمار زیادی از اعضای مجلس جمع آوری شده، مسئولیت تاخیر در تصویب قانون اخراج این نیروها را بر عهده دولت تحت رهبری عادل عبدالمهدی، نخست وزیر کنونی کشورش گذاشت به این دلیل که تاکنون در رابطه با ماهیت حضور آنها در عراق توضیح نداده است.

کد خبر 109751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha