روسای قوای سه‌گانه و رهبران سیاسی عراق به مراسم تحلیف بارزانی دعوت شده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع آگاه تاکید کرد که از روسای قوای سه گانه و رهبران جریان های سیاسی عراق برای شرکت در مراسم ادای سوگند رئیس جدید اقلیم کردستان دعوت شده است.

به گزارش کردپرس، یک منبع در نهاد ریاست اقلیم کردستان شامگاه شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم اعلام کرد که دعوتنامه رسمی برای روسای قوای سه گانه و رهبران جریان های سیاسی عراق جهت حضور در مراسم ادای سوگند نچیروان بارزانی، رئیس جدید اقلیم ارسال شده است.

این منبع که خواسته نامش فاش نشود در این باره اظهار داشت: مراسم تحلیف نچیروان بارزانی روز دوشنبه برگزار می شود و از برهم صالح، رئیس جمهوری، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق و همچنین روسای جریان های سیاسی از جمله فالح فیاض، هادی عامری، خمیس خنجر، اسامه نجیفی، ایاد علاوی، نوری مالکی و برخی دیگر برای شرکت در مراسم دعوت به عمل آمده است.

منبع مذکور ضمن اعلام این که از سفرای کشورهای عربی و خارجی در عراق از جمله سفرای آمریکا و ایران نیز برای شرکت در مراسم ادای سوگند رئیس جدید اقلیم کردستان دعوت به عمل آمده، تاکید کرد که بسیاری از افراد دعوت شده تایید کرده اند که در مراسم حضور می یابند.

به گفته این منبع در نهاد ریاست اقلیم کردستان، تاکنون حضور عبدالمهدی در مراسم ادای سوگند بارزانی تایید نشده با این حال در صورت عدم حضور وی نیز یک هیئت به نمایندگی از نخست وزیر و دولت فدرال عراق به این مراسم در شهر اربیل، مرکز اقلیم اعزام خواهد شد.

کد خبر 111815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha