رییسی:کولبری قابل قبول نیست/ احیای دریاچه ارومیه را باید از حالت نمایش درآورد

سرویس آذربایجان غربی- سید ابراهیم رییسی، یکی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: احیای دریاچه ارومیه را باید از حالت نمایش درآورد تا احیای آن واقعی شود، گفت: دریاچه ارومیه از ذخایر ماست و احیای آن از دستورات جدی دولت کارآمد ما قرار دارد و احیای آن باید برقرار باشد.

به گزارش کردپرس، سید ابراهیم رییسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در یک گفت و گوی تلویزیونی میهمان پنج استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی بود تا برنامه های خود را مختص این استان ها ارائه کند.

حجت الاسلام رییسی با اشاره به اینکه از زحماتی که تاکنون برای احیای دریاچه کشیده شده قدردانی می‌کنیم، افزود: باید به این مسئله توجه کرد که ما مشکل آب و کمبود آب نداریم، اما گاهی اوقات بارندگی و نزولات آسمانی کم بوده، اما مهمترین مساله مدیریت آب است.

او افزود: احیای دریاچه ارومیه را باید از حالت نمایش درآورد تا احیای آن واقعی شود، گفت: دریاچه ارومیه از ذخایر ماست و احیای آن از دستورات جدی دولت کارآمد ما قرار دارد و احیای آن باید برقرار باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید با مدیریت درست برنامه‌ریزی کرد و طرح آبرسانی زیرسطحی را مورد بررسی و اجرا قرار داد، همان طرحی که ما در خراسان رضوی به همت آستان قدس رضوی به اجرا درآوردیم و در مصرف آب صرفه‌جوی شد و محصولات تولیدی نیز افزایش یافت؛ اگر منابع آبی درست هدایت و مدیریت شود، مشکلات دریاچه ارومیه می‌تواند حل شود.

حجت الاسلام رییسی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بسیاری دارد، اظهار داشت: ذخایر مادی و معدنی این استان، نیروی انسانی کارآمد و جوانان این استان می‌تواند در توسعه آن نقش آفرین کنند.

او ادامه داد: آذربایجان‌غربی قطب کشاورزی بوده و رونق بخش کشاورزی نیازمند نگاه راهبردی است و به این امر نیز توجه می‌شود که صنایع تبدیلی از صنایع ضروری منطقه به شمار می‌رود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه زنبورداران آذربایجان غربی و تولید عسل آنها در کشور زبانزد است، گفت: فعالان این بخش مشکلاتی را نیز دارند و راه‌اندازی شهرک صنعتی مخصوص زنبورداران مشکل این بخش را حل و فصل می‌کند.

او بیان کرد: ارتباط مرزی آذربایجان‌غربی با سه کشور خارجی زمینه مناسبی برای توسعه داد و ستد است و باید بازارچه های مرزی این استان که برخی غیر فعال است، فعال شود.

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: چرا باید شاهد کولبری در این منطقه باشیم، این در حالی است که می‌توان با راه‌ندازی بازارچه مرزی مراودات تجاری قانونی صورت گیرد و در این صورت این استان نقش موثری را در صادرات می تواند داشته باشد.

او با اشاره به وجود معادن غنی در آذربایجان غربی گفت: معادن این استان باید ساماندهی شود و در این صورت می‌توان زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کرد؛ برای بهره‌مندی از ظرفیت معادن طلا، باید زیرساختهای آن از جمله راه دسترسی حل شود تا این استان از این معدن به خوبی بهره برداری کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید زمینه ورود سرمایه گذار به استان فراهم شود در این صورت می توان بیکاری را حذف کرد زیرا ما امکان حل مشکلات را با امکانات موجود را داریم.

حجت الاسلام رییسی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی استان رنگین اقوام، مذاهب، ادیان و گویش‌های مختلف است، گفت: این استان نقش موثری را در صیانت از امنیت کشور داشته و دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین ن گفت: اقتصاد و بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان در سیستان و بلوچستان و استانهای غربی باید تامین و تضمین شود و این کار با ساماندهی وضعیت سوخت‌بری و کوله‌بری امکانپذیر است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی اظهار داشت: ۲ موضوع برای من به عنوان یک طلبه در سیستان و بلوچستان همواره رنج آور بوده که مساله اول موضوع مرزنشینان و کیفیت وضعیت زندگی آنان است که با سوخت بردن به آن طرف مرز گاهی دچار آسیب‌هایی می‌شوند که مثل قضیه کولبری در استانهای غربی کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

کد خبر 11359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha