ربوده شدن پناهجویان سوری برای بردگی در ترکیه

سرویس سوریه - ده پناهجوی سوری که توسط باند قاچاق انسان ربوده شده بودند به طور تصادفی توسط پلیس پیدا شدند.

به گزارش کردپرس، در غازی آنتپ گروهی از پناهجویان سوری توسط یک گروه مافیایی قاچاق انسان ربوده شدند. آنها که در خانه ای در شرایط بسیار سختی نگهداری می شدند برای بیگاری به آدانا فرستاده شده و در راه توسط پلیس بازداشت شدند.

بنا بر خبر DHA، پلیس عثمانیه هنگام بازرسی خودروها در بزرگراه E-90 با متوقف کردن یک خوروی سبک متوجه حضور ده پناهجوی سوری در این خودرو شد. دو نفر از این افراد به نام های الف-ش، و م-ر دارای برگه اقامت موقت بوده و 8 نفر دیگر به طور غیر قانونی در غازی آنتپ به سر می بردند.

این پناهجویان در اظهاراتی که با کمک مترجم از آنها گرفته شد گفتند که پس از ورود به ترکیه توسط یک باند قاچاق انسان در غازی آنتپ ربوده شده اند. ربایندگان پس از گرفتن پول و گوشی های تلفنشان مدتی آنها را در خانه ای که حتی نیازهای ابتدایی آنها در آن برآورده نمی شد زندانی کرده اند و سپس با تهدید و زور سوار بر خودرو کرده برای بیگاری در بخش کشاورزی به آدانا فرستاده اند. ربایندگان گفته اند هر کس برای آزادی باید 1 هزار و 200 دلار بپردازد.

دو نفر که دارای برگه اقامت موقت بودند بازداشت شده و 8 نفر دیگر برای دیپورت به اداره مهاجرت استان تحویل داده شدند.

گفتنی است باندهای قاچاق انسان در ترکیه بسیار فعال هستند و تا کنون گزارش های متعددی در زمینه انواع قاچاق انسان در ترکیه منتشر شده است. پیش از این نیز اخباری درباره فروش زنان و کودکان ایزدی در بازارهای برده فروشی اینترنتی در ترکیه منتشر شده بود.

کد خبر 11360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha