بیانیه زندانیان عضو PKK علیه حملات نظامی ترکیه به اقلیم کردستان

سرویس ترکیه - زندانیان عضو PKK با اعتراض به اشغالگری ترکیه از مردم کُرد خواستند تا در برابر این اشغالگری یکپارچه مقاومت کنند.

به گزارش کردپرس، تعدادی از زندانیان زندان های ترکیه که اکنون 200 روز از آغاز اعتصاب غذای آنها در اعتراض به انزوای اجباری عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) و دیگر زندانیان محکوم به انزوای اجباری می گذرد با انتشار بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به عملیات نظامی ترکیه در خاک اقلیم کرستان ابراز کردند.

بر اساس خبر بین النهرین، با گذشت 200 روز از اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به انزوای اجباری، دنیز کایا به نمایندگی از زندانیان متهم به عضویت در PKK با انتشار بیانیه ای ضمن اعتراض به اشغالگری ترکیه، از مردم کُرد خواست تا یکپارچگی خود را در برابر دشمنان حفظ و در برابر اشغالگری مقاومت کنند.

در این بیانیه با اشاره به مقاومت گسترده در عملیات مرزی که با هفتانین آغاز شده و در گارا، متینا، آواشین و زاپ ادامه دارد آمده است: «ما می خواهیم بیان کنیم که رویکرد حزب دموکرات کردستان (پارتی/KDP) هیچ ارتباطی با ارزش های کردستانی، میهن پرستی، و اخلاق و وجدان ندارد...»

در ادامه بیانیه با اشاره به این که رویکرد پارتی به معنای از بین بردن همه دستاوردهای کردها است، آمده است: «پارتی باید هرچه زودتر خود را از این وضعیت نجات داده و نیروهای خود را عقب بکشد و از وحدت ملی حمایت کند. نه ما و نه مردم ما در همه مناطق کردذنشین جنگ بین کردها را نمی پذیریم. پارتی باید افکار عمومی کرد را پیش از این که خیلی دیر شود تسکین دهد.»

زندانیان PKK از مردم کُرد خواستند تا با یکپارچگی در برابر حمله و اشغالگری حکومت ترکیه مقاومت کنند: «روشنفکران، نویسندگان، هنرمندان، سیاستمداران، زنان، و جوانان کُرد باید در ایجاد خط مقاومت پیشگام باشند... مردم قطعا نباید چنین فاجعه ای را بپذیرند و باید مقاومت آشکار خود را نشان دهند. امروز روز یکپارچگی دربرابر کسانی است که میهن ما را اشغال می کنند، کسانی که وجود ما را انکار می کنند و علیه ما دست به نسل کشی می زنند. امروز روز پیشگیری از خیانت است...»

کد خبر 11540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha