کشته شدن یکی از اعضای HDP در حملۀ مسلحانه به دفتر حزب در ازمیر

سرویس ترکیه - در حمله مسلحانه به دفتر HDP در ازمیر دنیز پویراز یکی از اعضای جوان این حزب جان باخت.

به گزارش کردپرس، در حمله یک فرد مسلح به ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در شهر ازمیر، دنیز پویراز یکی از اعضای این حزب کشته شد.

بنابر گزارش گازته دیوار، صبح امروز فرد مسلحی به نام «اُ-گ» پس از حمله به ساختمان HDP در منطقه قوناخ ازمیر، با گروگان گرفتن یکی از اعضای حزب به نام دنیز پویراز، اقدام به شکستن شیشه ها و خسارت به دفتر کرد. او سپس با شلیک گلوله جان این عضو جوان HDP را گرفت و پس از آن هنگامی که می خواست دفتر HDP را به آتش بکشد توسط پلیس بازداشت شد.

بر اساس گزارش روزنامه اورنسل، پس از این موضوع مردم و طرفداران HDP با تجمع در اطراف این ساختمان خشم خود را نسبت به این موضوع نشان دادند.

فرماندار ازمیر با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: «در ساعت 11.5 امروز اُ-گ با حمله مسلحانه به دفتر HDP جان یکی از اعضای این حزب را گرفت.» او اعلام کرد که تحقیقات همه جانبه پیرامون این حادثه در دست بررسی است.

HDP نیز با انتشار بیانیه ای گفت: «این حمله نتیجه تحریکات روز گذشته در دادگاه زندان سینجان است. هدف و پیام این حمله کاملا واضح است. کسی که این حمله بسیار خطرناک را آغاز، و دستور آن را صادر کرده است، حکومتی است که حزب ما و دفاتر استانی ما را هدف قرار داده است؛ وزارت کشوری است که این حملات را مدیریت می کند.»

پلیس اجازه ورود به فهیمه پویراز مادر این جوان قربانی را به داخل ساختمان نداد. فهیمه پویراز در مقابل ساختمان فریاد می زد: «فرزندم را کشتند. من یک مادر قوی هستم. من ایستاده ام و همیشه سر پا خواهم ماند. دست از سر ما بردارید. بس است، دیگر چقدر خون باید بریزد؟ بس است دیگر نباید خونی ریخته شود. بس است دیگر چقدر جوانانمان باید کشته شوند؟»

گفتنی است روز گذشته نیز افرادی با تجمع در راهروی دادگاه زندان سینجان در آنکارا، به اعضای HDP حمله کرده بودند. ماه گذشته نیز به دفتر مرکزی حزب در خیابان تهران آنکارا حمله شد.

کد خبر 11784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha