مصوبه جدید هیات دولت اردوغان مردم را به خیابان ها ریخت

سرویس ترکیه - اردوغان گفت نمی گذاریم صدای موسیقی مزاحم مردم بشود و با این جمله خشم عمومی را برانگیخت.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز پس از برگزاری نشست هیات دولت با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی از تصمیمات جدید دولت خبر داد. یکی از این تصمیمات محدود کردن ساعت اجرای موسیقی زنده بود. این موضوع خشم عمومی را برانگیخت.

از آغاز همه گیری کرونا تا کنون بسیاری از مشاغل در ترکیه با محدودیت و یا تعطیلی مواجه شده اند. یکی از این محدودیت ها اجرای موسیقی زنده در رستورانها، خیابان ها و کنسرت ها بود. در طول بیش از یک سال و نیم محدودیت های کرونایی مشاغل دیگر به طور متناوب باز و بسته شدند. اما مشاغل مرتبط با موسیقی به صورت دایم دچار محدودیت شده اند. تا جایی که بر اساس آمار رسمی در طول یک سال گذشته بیش از 104 موزیسین جان خود را بر اثر خودکشی از دست داده اند.

بر اساس مصوبه جدید هیات دولت محدودیت های کرونایی از ابتدای جولای به طور کامل برداشته خواهد شد. با این همه موزیسین ها محدودیت ساعتی خواهند داشت و تنها تا ساعت 24 اجازه فعالیت دارند. اردوغان با بیان این موضوع گفت: «ببخشید اما نمی توانیم بگذاریم صدای موسیقی باعث مزاحمت برای کسی بشود!» این جمله اردوغان باعث ایجاد خشم عمومی در ترکیه شد. شب گذشته بر علیه مصوبه جدید دولت توفان توئیتری به راه افتاد. عده بسیاری از مردم به ویژه اهالی موسیقی نیز به خیابان ها ریختند.

گروه موسیقی RED با انتشار بیانیه ای نوشت: «ما یکی از بخش هایی هستیم که تحت تاثیر ممنوعیت ها بیکار شده ایم. این وضعیت از نظر ما بیشتر یک ممنوعیت ایدئولوژیک است... تا کی می توان در برابر دخالت حکومت در هنر، تفریحات، و سبک زندگی مردم سکوت کرد؟ ما با همبستگی مان به جمله «مزاحم نشوید» اعتراض خواهیم کرد... ما شما را لعنت خواهیم کرد.»

گایه سو آقیول موزیسین گفت: «آقای محترم اگر احساس ناراحتی می کنی تو گوش نده!»

ارمغان چاغلایان روزنامه نگار و مجری گفت: «چطور پس اجازه 24 ساعته به ساخت و ساز می دهید که صدایش باعث مزاحمت است؟»

اونورسال آدی گوزل نایب رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) گفت: «دوستان، نگران نباشید. وقتی این ها را از حکومت پایین کشیدیم مهمانی 80 میلیونی خواهیم گرفت. پر از موسیقی!»

کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP با انتشار ویدئویی در صفحات مجازی CHP خطاب به اردوغان گفت: «یک مملکت از دست شما آسایش ندارد، با آن می خواهید چه کنید؟»

بر اساس خبر گازته دیوار، موزیسین ها و مردم علاقه مند به موسیقی نیز در استانبول با تجمع شبانه در پارک محمت آیوالی تاش به این موضوع اعتراض کردند. پلیس با مداخله در این موضوع 6 نفر را بازداشت کرد.

کد خبر 12077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha