زلزله دوم نقده در همان محل حادثه اتوبوس خبرنگاران رخ داد/خسارت ها جزیی است

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: زلزله ۵ ریشتری در محور پیرانشهر - نقده در"دشت قوره" و در حوالی همان محل حادثه برای اتوبوس خبرنگاران رخ داد که بر اساس ارزیابی های اولیه، خسارات جزیی برای چند واحد مسکونی به وجود آمده و ارزیابی ها در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، محمد مهدی شهریاری در گفت و گویی خبری اظهار داشت: این زمین لرزه نسبتا شدید با قدرت پنج ریشتر همراه بود که خسارات جزیی برای واحدهای روستایی منطقه نقده و پیرانشهر رخ داده است.

او ادامه داد: نیروهای ارزیاب استانداری، هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در حال آماده شدن برای اعزام به منطقه زلزله زده هستند تا ارزیابی های دقیقی از خسارات احتمالی را جمع بندی کنند.

شهریاری تصریح کرد: زلزله ۵ ریشتری در محور پیرانشهر - نقده حوالی "دشت قوره" و در حوالی همان محل حادثه برای اتوبوس خبرنگاران رخ داد که بر اساس ارزیابی های اولیه، خسارات جزیی در منطقه زلزله زده نقده برای چند واحد مسکونی به وجود آمده و ارزیابی ها در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

به گفته استاندار آذربایجان غربی؛ براساس ارزیابی های اولیه نیروهای هلال احمر، خسارت زیادی به منطقه زلزله زده نقده وارد نشده است.

به گزارش کردپرس، روز گذشته شهرستان نقده ٣ بار لرزید که بزرگترین آن زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر بود که بخش هایی از نقده از توابع استان آذربایجان غربی را لرزاند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران جزییات این زلزله را پنج ریشتر و در ساعت ۲۰:۱۱:۱۹ اعلام کرد. موقعیت مرکز زلزله:۳۶.۹۸ شمالی و ۴۵.۳۵ شرقی و در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است.

کد خبر 13136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha