6850 دُز واکسن برکت به کردستان اختصاص یافت/ورود محموله 4500 دُزی به استان

سرویس کردستان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۶ هزار و ۸۵۰ دُز واکسن برکت به این استان اختصاص یافته که تا کنون 4 هزار و 500 دُز آن وارد کردستان شده است.

ابراهیم قادری در گفت و گو با خبرنگار کُرد پرس با اشاره به وضعیت تزریق واکسن برکت در استان کردستان، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته تاکنون در مجموع ۱۵۹ مورد از این نوع واکسن به گروه های هدف تزریق شده است.

وی با اشاره به استقبال صورت گرفته برای دریافت واکسن برکت در استان، افزود: خوشبختانه میزان استقبال از تزریق واکسن برکت در کردستان رضایت بخش است و روند تزریق این واکسن طی روزهای آینده بیشتر هم می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به میزان بیشترین استقبال مردم در شهرستان های استان برای دریافت واکسن کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع میزان استقبال در شهرهای قروه، بیجار، سنندج، دیواندره و دهگلان بسیار رضایت بخش بوده است.

قادری با اشاره به عدم استقبال گروه های هدف برای دریافت واکسن کرونا، یادآر شد: متاسفانه ساکنان دیگر شهرهای استان استقبال کمتری از این مهم داشته‌اند که انتظار می رود هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به احتمال اوج گیری مجدد ویروس کرونا در استان، بیان کرد: با احتمال اوج‌گیری دوباره بیماری از اواخر تیرماه، خطر جدی بعضی از شهرهای استان از جمله مریوان، سروآباد و بانه را تهدید می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، گفت: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته متاسفانه شیوع مجدد ویروس کرونا در استان کردستان آغاز شده و انتظار می رود که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع مجدد این ویروس به جد جلوگیری کنند.

کد خبر 13537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha