ورود دادستان ایلام به مسأله زباله‌های عفونی

سرویس ایلام - موضوع چالش برانگیز زباله‌های عفونی ایلام که منجر به بازداشت یکی از خبرنگاران در روز خبرنگار نیز شده بود، باعث شد که دادستان ایلام به عنوان مدعی العموم به آن ورود کند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، با دستور افشار خسروی زاد، مدعی العموم و دادستان مرکز استان مقرر شد سازمان نظام پزشکی جهت مدیریت اصولی و نگهداری موقت پسماند پزشکی، تعدادی سطل زباله استاندارد بر حسب نیاز، خریداری و در اولین فرصت در محلهای تعیین شده با هماهنگی شهرداری نصب کند.

حسب دستور خسروی زاد، قرارداد با پیمانکار بخش خصوصی بسته شده و از این پس، شرکت کیمیا گران زاگرس موظف به برداشت پسماند پزشکی خواهد بود.

بر اساس این مصوبات، ساعت جمع آوری پسماند بصورت شبانه، هر شب از ساعت ۲۰ تعیین شده است.

همچنین باید عوامل جمع آوری پسماند عفونی در مطب پزشکان و مراکز بهداشتی درمانی، کیسه پسماند عفونی را بعد از پایان کار، داخل نزدیک ترین سطل زباله مخصوص پسماند عفونی تعبیه شده قرار دهند.

به گزارش کردپرس، علاوه بر این، با دستور قاطع دادستان محترم مرکز استان ایلام و در راستای صیانت از اماکن آموزشی، هر گونه نقل و انتقال املاک آموزش و پرورش و تغییر کاربری آن ها ممنوع و همچنین مالکیت مدرسه فرسوده شهید کرمی که پیش از این به شهرداری داده شده بود، به آموزش و پرورش مسترد خواهد شد.

کد خبر 135759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha