تزریق بیش از 115 هزار دُز واکسن کرونا در کردستان

سرویس کردستان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۱۱۵ هزار و ۲۸۲ دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت اول و دوم تزریق شده است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری اظهار کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۹۵۵ نفر در کردستان واکسن نوبت اول و ۴۱ هزار و ۳۲۷ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۳ هزار و ۹۵۵ نفر در استان واکسینه شده‌اند، افزود: تزریق واکسن کرونا به گروه های هدف در استان همچنان ادامه دارد و از مردم انتظار داریم در موعد مقرر برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: ۶ هزار و ۸۵۰ دوز واکسن برکت به استان کردستان اختصاص یافته که بیش از چهار هزار دوز آن از ۲۳ تیرماه وارد استان شده است.

قادری با اشاره به وضعیت تزریق واکسن کوو برکت در استان، یادآور شد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته تاکنون در مجموع ۱۵۹ مورد از این نوع واکسن به گروه های هدف تزریق شده است.

وی با اشاره به استقبال صورت گرفته برای دریافت واکسن کوو برکت در استان، بیان کرد: میزان استقبال از تزریق واکسن کوو برکت در کردستان رضایت بخش است و روند تزریق این واکسن طی روزهای آینده بیشتر هم می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: میزان استقبال از واکسن کووبرکت در شهرهای قروه، بیجار، سنندج، دیواندره و دهگلان بسیار رضایت بخش بوده است.

قادری با اشاره به عدم استقبال گروه های هدف برای دریافت واکسن کرونا، اظهار کرد: متاسفانه ساکنان دیگر شهرهای استان استقبال کمتری از این مهم داشته‌اند که انتظار می‌رود هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی با اشاره به احتمال اوج گیری مجدد ویروس کرونا در استان، افزود: با احتمال اوج‌گیری دوباره بیماری از اواخر تیرماه، خطر جدی بعضی از شهرهای استان از جمله مریوان، سروآباد و بانه را تهدید می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، ادامه داد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته شیوع مجدد ویروس کرونا در استان کردستان آغاز شده است و انتظار می رود که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع مجدد این ویروس به جد جلوگیری کنند.

کد خبر 13617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha