درخواست خزعلی از پارلمان عراق برای استیضاح کاظمی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دبیرکل عصائب اهل حق با متهم کردن دستگاه اطلاعات عراق به دخالت در امور کمیسیون عالی انتخابات این کشور، از مجلس خواست مصطفی کاظمی نخست وزیر را به چندین دلیل استیضاح کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، قیس خزعلی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: سرویس اطلاعاتی عراق برای جعل نتایج انتخابات به دخالت روند کار کمیسیون عالی انتخابات کشانده شده است و متأسفانه وظایف اطلاعاتی آن به جمع آوری اطلاعات درباره گروه‌های مقاومت و سیاه نمایی سیاسی تبدیل شده است و به دلیل عدم صحت در انتقال خبر، مردم کم کم اعتماد خود را نسبت به آن از دست می دهند.

خزعلی افزود: ما از اعضای محترم پارلمان خواستیم تا دولت و نخست‌وزیر را استیضاح کنند و تعداد امضای قانونی و کافی برای استیضاح دولت را جمع آوری کرده‌ایم و در برابر به تعویق انداختن این پرونده قاطعانه ایستاده‌ایم.

خزعلی دولت کنونی عراق را "بازنده‌ترین دولت" در طول تاریخ این کشور خواند و گفت: میلیون‌ها عراقی از گرانی رنج می‌برند و دولت هیچ راه حلی برای حل بحران اقتصادی ارائه نداده است.

دبیرکل عصائب اهل حق عراق در سخنانی آمریکا را مسئول قتل شهروندان عراقی و افزایش تحرکات اخیر داعش در این کشور دانست.

خزعلی در واکنش به انفجار اخیر در شهرک صدر بغداد اظهار داشت: دلیل هدف قرار دادن شهرک صدر همدستی امنیتی و اطلاعاتی از سوی افراد مشخصی است و مقصر دانستن رهبران امنیتی توسط کاظمی ظلم بزرگی است که هدف آن فاش نشدن هویت مسئولان واقعی این انفجار است.

وی تصریح کرد: "ما صریحاً اعلام می‌کنیم که دولت آمریکا می‌خواهد فریبکاری را تحت پوشش دولت عراق انجام دهد و کمیته هماهنگی مقاومت عراق پیش از این اعلام کرده بود که مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر ناتوانی‌اش را در زمینه درخواست از آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از کشور را ثابت کرده است.

خزعلی گفت: مذاکرات عراق و آمریکا موفقیت آمیز به تصویر کشیده می‌شود و آمریکا با درخواست دولت برای خروج نیروهایش موافقت خواهد کرد. این در حالی است که مذاکرات میان بغداد و واشنگتن مصداق بارز ضرب المثل "خندیدن به ریش دیگران" است.

دبیرکل عصائب اهل حق عراق همچنین تاکید کرد: هواپیماهای آمریکایی با هدف جاسوسی در مناطقی پرواز می‌کنند که عناصر داعش در آنجا حضور ندارند و به بهانه داعش بر حریم هوایی عراق مسلط شده‌اند.

وی در پایان گفت: گفته می‌شود ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق حضور دارد اما این عدد صحیح نیست و هیچ کس نمی داند چه تعداد آمریکایی در عراق حضور دارند و حتی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح نیز نمی‌تواند وارد پایگاه‌های آمریکا شود و نیروهای آنها را بشمارد.

کد خبر 13831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha